По поличках

Як Росія не тільки поширює дезінформацію в YouTube, а й заробляє на ній мільйони. Дослідження Reuters

07 Червня 2019, 17:06
Закртити

Чотирнадцять підтримуваних Росією каналів YouTube, які поширюють дезінформацію, дають мільярди переглядів і мільйони доларів прибутку від реклами. При цьому, вони не були позначені як фінансовані державою, що суперечить політиці найпопулярнішого у світі потокового сервісу. Про це пише Reuters у своєму матеріалі Російська дезінформація на YouTube привертає рекламу, але не має попереджувального маркування: дослідження.

Канали, у тому числі новинні (такі як НТВ і Росія-24), поширювали неправдиві репортажі, в яких могло повідомлятися, як про американського політика, який прикриває банду зі збору органів, так і про економічний крах скандинавських країн. Проте, на такий контент стікалися глядачі, а компанії зі США і Європи купували рекламу.

Канали поширювали неправдиві репортажі, в яких могло розповідатися як про американського політика, який прикриває банду зі збору органів, так і про економічний крах скандинавських країн.

За оцінками Вашингтонської фірми Omelas, яка відстежує екстремізм в Інтернеті для оборонних підрядників, перегляди з цих каналів могли принести до 58 мільйонів доларів від реклами, у тому числі від західних рекламодавців.

Росія могла отримати від 7 до 32 мільйонів доларів у рамках стандартної програми YouTube за розподілом доходів, а сам YouTube — від 6 до 26 мільйонів доларів. Більш точний аналіз обмежений даними YouTube про аудиторію і прибутки.

«YouTube продовжує забезпечувати монетизацію державної пропаганди, прихованих змов і навмисного обурення», — розповідає Райан Фокс, головний операційний директор фірми з кібербезпеки New Knowledge.

YouTube в основному отримує прибуток від продажу реклами, розміщеної поруч, до або під час відео на своєму сервісі. Деякі західні рекламодавці, які не знали, що їхня реклама транслюється на російських каналах, заявили Reuters, що вони стурбовані тим, що їх можуть пов’язувати із сумнівним змістом.

«Дезінформація, ймовірно, найбільша проблема, з якою ми стикаємося сьогодні в Інтернеті», -— вважає Джон Монтгомері, глобальний виконавчий віце-президент компанії з придбання реклами GroupM.

Дивитись ще: