Новий сервіс з реінтеграції. В Херсоні запрацює інформаційно-комунікаційний хаб для кримчан | QHA media
По поличках

Новий сервіс з реінтеграції. В Херсоні запрацює інформаційно-комунікаційний хаб для кримчан

07 Лютого 2020, 20:00
Закрити
Тетяна ІваневичQHA media

Інформаційно-комунікаційний хаб для кримчан може запрацювати вже до кінця лютого. Його створення є спільною ініціативою міністерства у справах ветеранів України та Херсонської облдержадміністрації.

Ідею такого хабу для кримчан запозичили у київського сервісу 1551, пояснив QHA media керівник управління Мінвету Сергій Мокренюк. Йдеться про зміну підходу до надання інформаційних послуг мешканцям окупованого півострова. Потреба у кримчан в інформації «про материк» постійно зростає, і актуальною стає не просто взаємодія в режимі «питання-відповідь», а надання комплексної консультації для того, щоб людина могла вибрати оптимальний для себе варіант дій. 

«Це буде умовно кол-центр, куди можна зателефонувати. Але вам не просто скажуть: «Для того, щоб отримати паспорт, вам треба звернутися до ДМС»,

а нададуть сервіс, тобто проведуть до фінальної точки. А потім ще перетелефонують і запитають, чи отримали ви послуги, чи задоволені, що було не ясно, що було не так. На таку ідею нас наштовхнула служба 1551 в Києві, де від скарги чи запитання споживача вони контролюють ситуацію до самого кінця – поки не вирішено питання».

Скажімо, кримчанина, який хоче отримати паспорт, по телефону детально розпитають, які в нього зараз наявні документи, через Чонгар чи Каланчак він планує їхати на материк, розкажуть, де розташований найближчий сервіс для видачі паспортів, зможуть записати в чергу. А коли визначать, на який день він буде їхати, поінформують про наявний розклад автобусів. Після з’ясування попередньої інформації, оператор переключить кримчанина на Державну міграційну службу для подальшого отримання інформації.

Планується, що так само людину «проведуть» і до освітнього центру «Крим-Україна», і до служби безоплатної правової допомоги.

Фізично кол-центр знаходитиметься в Херсоні і базуватиметься на ресурсах нинішньої «гарячої лінії» Херсонської ОДА, яка наразі працює для місцевих мешканців. Не лише технічні ресурси, але й фінансування надає обладміністрація. Зараз відпрацьовується технічна частина, однак меморандум між Херсонською ОДА і Мінветом може бути підписаний вже найближчого тижня.

В міністерстві такий підхід на місцях до інтеграції мешканців окупованого Криму вважають позитивним та вартим наслідування й іншими регіонами.

«Ми розвертаємо фокус, намагаємось, щоб реалізація державної політики щодо Криму здійснювалась не на рівні Києва, а на рівні кожної області, щоб кожна область була готова щось зробити», – говорить Мокренюк.

Якщо інформаційно-комунікаційний хаб в Херсоні на практиці засвідчить свою ефективність, аналогічний сервіс може бути створений і для мешканців ОРДЛО.

В Мінветі сподіваються, що поява хаба і налагодження більш системної комунікації з кримчанами дозволить виявити як проблемні місця, так і перспективні напрямки для надання іншої підтримки чи додаткових послуг, або для оптимізації наявних.

Мокренюк також розповів про плани створити в Херсоні Центр дистанційної освіти для школярів різного віку з Криму. Вже знайдено школу, яка має можливості надавати відповідні послуги, зокрема, харчування, а також гуртожитки, в яких діти зможуть під час канікул перебувати разом з батьками. Але щоб дистанційна освіта для мешканців окупованих територій запрацювала повною мірою, потрібно внести певні зміни в нормативні акти на рівні уряду, зокрема, в положення про дистанційну освіту.

Дивитись ще: