Опитування показало, як громадяни ставляться до обслуговування українською мовою

Новини України та світу
Хельга Полтавка
03 Лютого 2021, 15:25
Хельга Полтавка
03 Лютого 2021, 15:25

Більшість українців підтримують норму закону щодо обслуговування українською мовою, лише третина опитаних — проти.

Про це йдеться в опитуванні Київського міжнародного інституту соціології (КМІС).

61,7% українців підтримують чинну норму про обслуговування українською мовою. Не підтримують — 34%, а ще 4,2% не визначилися зі своєю думкою, — йдеться в опитуванні.

Так, найбільше норму підтримують жителі Заходу і Центру (відповідно, 79,4% та 66,2%), найменше – жителі Сходу (38,8%, у той час як 55,8% не підтримують).

На Півдні 49% підтримують обслуговування українською, а не підтримують – 46,2%. На Донбасі підтримують 59,5%, не підтримують – 32,1% респондентів на контрольованій Україною частині Донбасу.

Громадян запитували, як вони ставляться до рішення, врегульоване у законі «Про забезпечення функціонування української мови як державної», що з 16 січня 2021 року всі підприємства сфери послуг повинні обслуговувати клієнтів і надавати інформацію про товари українською мовою. При цьому, на прохання клієнта, його обслуговування може здійснюватися іншою мовою, прийнятною для сторін. 

Опитування проводив КМІС з 27 січня до 1 лютого методом особистого інтерв’ю з використанням планшетів. Опитали 1205 респондентів, що проживають у 86 населених пунктах усіх регіонів України, окрім окупованого Криму та ОРДЛО. Вибірка репрезентативна для населення від 18 років.

Як повідомляли «Кримські новини», 16 січня 2021 року набула чинності стаття 30 закону «Про мову», згідно з яким у сфері обслуговування усі надавачі послуг незалежно від форми власності мають обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари й послуги українською мовою. Нардепи нестимуть відповідальність за порушення мовного законодавства на рівні з іншими громадянами.