«Дави их справа, б…». Танкову дорогу в обхід Сімферополя прокладуть через ділянки цивільних кримчан | QHA media
Аналітика

«Дави их справа, б…». Танкову дорогу в обхід Сімферополя прокладуть через ділянки цивільних кримчан

09 Листопада 2020, 16:30
Закрити
Тетяна ІваневичQHA media

Південно-східний обхід Сімферополя, який має зв’язати трасу «Таврида» з південним узбережжям Криму, не зачепить землі танкового полігону «Ангарський», а буде прокладений через земельні ділянки кримчан. 

Міністерство оборони РФ остаточно заблокувало варіант прокладення нової дороги через ті землі, які воно зараз контролює, залишивши цивільним розбиратися між собою. Про це 5 листопада повідомив «віце-прем’єр» Криму Євген Кабанов в ході зустрічі з представниками ініціативної групи і жителями Добровської долини. 

«Після того, як ми вдруге направили листа (на МО РФ), передзвонив нам генерал  зустрілись чиновники з військовими. Генерал сказав – варіант проходження дороги по полігону не розглядався і розглядатись не буде ніколи», – сказав Кабанов.  

За його словами, вилучення земель танкового полігону «Ангарський» неможливе, оскільки Міноборони РФ не в змозі відмовитись від використання земельних ділянок полігону задля забезпечення обороноздатності Росії.

Таким чином російська окупаційна влада вкотре продемонструвала пріоритетність інтересів російських військових на півострові. Можна припустити, що варіант із землями полігону до останнього тримали на обговоренні як можливий, аби не провокувати спалаху невдоволення серед місцевих мешканців.

Остаточний варіант проходження дороги з найменшою шкодою для екології і місцевого населення кримчанам довелось обирати не з трьох, як планувалось раніше, а лише з двох варіантів.

Сьогодні на стадіоні в селі Добре відбулись публічні громадські слухання щодо варіанту проходження траси. В них взяла участь 371 людина.

Більшість проголосувала за другий проєкт, який передбачає проходження траси не поблизу Аянського водосховища. Згідно з обраним варіантом, траса буде максимально притиснута до меж військового полігону і проходитиме лише через один населений пункт на незначній відстані від діючої траси Сімферополь – Алушта.

Євген Кабанов пообіцяв мешканцям, чиї будівлі і ділянки будуть вилучені, що з кожним особисто він і «мінтранс» будуть проробляти варіанти компромісного рішення щодо оцінки майна.

Кабанов також повідомив, що почати реалізацію проєкту з будівництва обхідної траси планують в 2021 році, завершити – в 2023 році

Війна проєктів:
цивільні проти військових


Будівництво 27-кілометрового Південно-Східного транспортного обходу Сімферополя  має значно прискорити пасажирські і вантажні перевезення на півострові. Про це в один голос твердять кримські і російські фахівці, акцентуючи саме на «мирних» інтересах . Нова дорога дозволить потрапляти на південне узбережжя з траси «Таврида», минаючи великі населені пункти. Вона зможе пропускати до 30 тисяч автівок на добу. Дорога будується на доручення президента РФ Володимира Путіна, в рамках Федеральної цільової програми на неї заплановано витратити 25 мільярдів рублів.

В російських і кримських ЗМІ неодноразово впродовж останнього року писали про колізію навколо цього будівництва, яке може відчутно зачепити інтереси рядових кримчан.

Найпроблемнішою виявилась завершальна шестикілометрова ділянка траси в районі села Перевальне. Через щільну житлову забудову між Аянським водосховищем і танковим полігоном «Ангарський», будівництво траси неминуче потребувало вилучення домоволодінь у населення. В підсумку зупинились на трьох основних варіантах, пишуть російські ЗМІ.

  • Перший варіант перетинає діючу трасу в районі села Зарічне і далі через центр села, проходячи лише в 100 метрах від Аянського водосховища, виходить за межами села Перевальне. Проектувальники вважають його найдешевшим і простим у виконанні, але місцеві мешканці та екологи вбачають у ньому значні ризики, зокрема, ймовірність забруднення Аянського водосховища, вода з якого надходить жителям Сімферополя без будь-якого очищення. Крім того, за попередніми даними, під вилучення попадало б понад 130 земельних ділянок, велика частина з яких вже мала житлові будови.
  • Другий варіант, запропонований самими місцевими жителями, передбачає проходження нової траси вздовж діючого полігону і перехід через діючу дорогу на Алушту в районі зупинки «Перевальне – 1». За попередніми даними, в разі його реалізації під вилучення потрапляють 172 ділянки землі, близько 20 з яких з житловими будинками.
  • Третій варіант передбачав вилучення земель танкового полігону «Ангарський». «Глава» Криму Сергій Аксьонов ще напочатку березня 2020 року направив до МО РФ запит на використання цих земель. Відповідь була негативною. В жовтні Аксьонов повторно звернувся до МО РФ з тим же питанням, але йому знов чітко відписали: полігон – це важливий об’єкт для забезпечення обороноздатності РФ і використовуватися для будівництва не буде. Саме про оцю останню крапку в листуванні і повідомив вчора місцевим Євген Кабанов.

«Туристи» в броні і шоломах 


Будівництво дороги між «Тавридою» та південним узбережжям Криму позиціонувалось кримською «владою» як винятково проєкт для туристів та кримської економіки.

Той же «віце-прем’єр республіки», куратор реалізації федеральної цільової програми (ФЦП) розвитку Криму, Євген Кабанов відзначав: «Перспективний об’єкт… дасть можливість всім нашим гостям, минаючи місто Сімферополь, опинитися на Південному березі Криму». 

Насправді ж, будівництво Південно-Східного обходу має суто мілітарне спрямування і покликане забезпечити покращення логістики між РФ та її військовими базами, розміщеними на території Криму, а також між військовими об’єктами в межах півострова. Принаймні так вважають українські експерти.

Кілька місяців тому «Кримські новини» в матеріалі «На словах – для туристів, насправді – для танків? Росія збудує в Криму ще одну дорогу для покращення логістики окупаційних військ» аналізували причини і наслідки побудови дороги «Мазанка-Перевальне» (так ще називають цей обхід – прим.ред.).  

Ключовим моментом є те, що дорога «Мазанка-Перевальне» проходитиме повз скупчення військ РФ в районі полігонів «Ангарський» та    І значить буде суттєво покращене сполучення цих в/ч та полігонів з «Тавридою», а значить, з РФ та іншими частинами та полігонами в Криму.  

Кримський експерт, головний редактор видання «Чорноморські новини» (blackseanews) Андрій Клименко в коментарі «Кримським новинам» відзначав, що район, куди планується вести цю дорогу, історично відоме в Криму місце концентрації військових частин і полігонів. Так було ще з часів СРСР, так було до окупації Криму Росією, так є і зараз, тільки наразі там концентруються російські війська.

«Зараз район Перевального – це найбільше компактне місце дислокації сухопутних військ Росії в Криму. Там розміщена одна з найбільших військових частин окупаційних військ – 126-я бригада берегової оборони Чорноморського флоту РФ (в/ч 12676). Ця бригада – найбільша піхотна частина ЧФ РФ… На території також дислокується новостворений 8-й артилерійський полк Чорноморського флоту РФ, який є основою військової потужності загальновійськовий флотської угруповання на півострові», – пояснює експерт.

Очевидно, що і мета будівництва – до полігону, і перебіг проєктування нової дороги без ущемлення інтересів МО РФ, засвідчують саме пріоритет інтересів російських військових.

До речі, згадка про полігон «Ангарський» все частіше  звучить в російських ЗМІ. Росія відновила його роботу ще в 2015 році і наразі там  тренуються російські розвідники, мотострілки, морскі і гірські піхотинці, артилеристи, і безумовно, танкісти.

«Ангарський» – другий після «Опука», де можна проводити артилерійські стрільби.

В середині жовтня там провели доволі масштабні стрільби танкові та артилерійські підрозділи Чорноморського флоту РФ. В тренуванні брало участь понад 500 осіб і близько 50 одиниць техніки і озброєння. Під час деяких навчань на полігоні кількість техніки сягає й сотні одиниць.

Цього тижня готовність вогневого містечка на полігоні Ангарський проінспектував  командувач військами Південного військового округу Росії, генерал Олександр Дворніков. 

«Обладнання полігону здатне забезпечити головні завдання бойової підготовки особового складу з’єднання для вдосконалення навичок боротьби з безпілотними літальними апаратами, шахід-мобілями, а також снайперського і контрснайперського вишколу», – зазначив командувач військами ЮВО.

Зрозуміло, що для реалізації мілітаристських планів в окупованому Криму Росії потрібні якісні дороги, і заради цього зручні під’їзди до танкових полігонів проляжуть по городах і садочках звичайних кримчан.