КИЇВ (QHA) -

Міністерство охорони здоров'я України заявило, що вітчизняні лікарі виписуватимуть хворим електронні рецепти, проте поки електронний рецепт поступово впроваджується, лікарі будуть заповнювати нові поля на паперових бланках.

Згідно з новими правилами, право виписувати рецепти надано лікарям, які здійснюють медичну практику як фізичні особи-підприємці.

Відтепер рецепти на усі ліки, окрім психотропних і наркотичних, мають містити наступну інформацію: найменування установи охорони здоров'я, адреса установи охорони здоров'я, код ЄДРПОУ / Реєстраційний номер облікової картки платника податків, реквізити ліцензії на медичну практику або рішення органу ліцензування.

Червоний штамп "Вартість підлягає відшкодуванню" замінено на нове додаткове поле в рецепті: "Джерело фінансування". У ньому мають вказати назву урядової або муніципальної програми для пільгового відпуску лікарських засобів.

Це поле в електронному рецепті дозволить більш чітко контролювати виконання урядових і регіональних програм. У відомостях про пацієнта лікар має вказати прізвище, ініціали та вік пацієнта, а також номер його амбулаторної або стаціонарної карти. За номером картки можна побачити історію лікування пацієнта з усіма даними про нього у системі E-health.

Також він допоможе уникнути плутанини у разі, якщо різні пацієнти матимуть однакові імена і дату народження.

Назва лікарського засобу зазначається латинською мовою під назвою діючої речовини (міжнародними непатентованими назвами). Нові вимоги стосуються тільки рецептурних бланків Ф-1, тобто тих, які призначені для виписки загальнодоступних препаратів.

Відзначимо, вчора лідер "Батьківщини" Юлія Тимошенко заявила, що в Україну поставлені ліки з майже вичерпаним терміном придатності. Вона наполягла на тому, щоб звернутися до Рахункової палати, щоб провести позачергові перевірки поставок ліків.

Джерело: УП

QHA