КИЇВ (QHA) -

Заступник міністра з питань тимчасово окупованих територій і внутрішньо переміщених осіб Георгій Тука в коментарі QHA заявив, що в разі фіксації доказів вивезення вугілля з родовищ окремих районів Донецької та Луганської областей в Росію і далі на територію Європи може стати приводом для подачі позовів до міжнародних судів.

- Велика помилка тих людей, які займаються, м'яко кажучи, не зовсім законною діяльністю, це те, що їх діяння не помітні. У нас є можливість отримувати фотознімки з високою роздільною здатністю, в тому числі -перетин державного кордону. Це, як мінімум, привід для подачі позовів, - сказав він в суботу в Києві на фотовиставці, присвяченій Всесвітньому дню гуманітарної допомоги.

Тука зазначив, що кожна партія вугілля, видобута з родовищ, має специфічні відмінності.

- Неможливо видати вугілля, видобуте на Донбасі, за видобуте, наприклад, в Кемерово. Зовні вони можуть нічим не відрізнятися, але спектральний аналіз відразу покаже відмінності, - додав Тука.

Він також уточнив, що будь-які зовнішньоекономічні операції за всіма міжнародними нормами повинні відбуватися при наявності певних дозвільних документів.

- Відповідно, якщо у товару немає документа, то мова йде про контрабанду. А якщо мова йде про вугілля, який добули на тимчасово непідконтрольній Україні території, то фактично мова може йти про військові злочини, які будуть свідчити про розкрадання надр України, - роз'яснив заступник міністра.

За даними Російської залізниці, за період з 1 по 20 березня 2017 року російсько-український кордон перетнуло понад 3,4 тисячі піввагонів з вугіллям.

Таким чином, на територію Росії було вивезено понад 230 тисяч тонн антрациту (понад 10 тис т/добу), що в перерахунку на офіційну внутрішньодержавну ціну (1730 грн./т) еквівалентно 400 млн гривень.

З неконтрольованих територій вагони направляються в РФ через 2 залізничні станції - Гуково і Успенська, які з української сторони закриті ще з 2015 року.

На станцію Гуково було відправлено понад 2,8 тисячі вагонів, на станцію Успенська - більше 500 одиниць.

Середньодобове завантаження за перші 14 днів березня по обох станціях склала 152 вагона на добу, 15-20 березня - вже понад 210 вагонів.

QHA