КИЇВ (QHA) -

В ексклюзивному коментарі QHA Анна Романова розповіла, що під час парламентських слухань з питань розвитку індустрії туризму профільним комітетом було зібрано і опрацьовано понад 500 пропозицій від представників туристичної сфери України. Всі ідеї було об'єднано і подано відповідним міністерствам.

— Один з головних результатів цих парламентських слухань прийняття КМУ стратегії розвитку туризму і курортів України. Саме така ключова задача ставилася МЕРТ, і тепер у держави з'явилися стратегічні цілі у сфері в'їзного та внутрішнього туризму, зазначила вона.

На думку посадовця, в результаті прийняття стратегії стало можливим досягти тих цілей, які ставить перед собою уряд до 2026 року, і яких вимагало українське суспільство.

— До них відноситься збільшення кількості іноземних туристів у 2,5 рази, кількості внутрішніх туристів  у 5 разів, робочих місць у сфері туризму  у 5 разів. Крім того, заплановано 10-кратне збільшення наповнення бюджетів усіх рівнів від здійснення туристичної діяльності і 5-кратне зростання кількості суб'єктів туристичної діяльності. Очікується, що в результаті вжитих заходів кількість грошей, які туристи захочуть витратити під час подорожей по Україні, збільшиться на 80 млрд грн, повідомила Анна Романова.

Голова підкомітету з питань розвитку туризму, курортів та рекреаційної діяльності також акцентувала увагу на тому, що прийняття стратегії позитивно позначиться і на зміцненні іміджу України як країни, привабливої ​​для туристів.

При цьому до недоліків документа вона віднесла нечітко сформульовану мету стратегії, а також той факт, що документ не визначає пріоритету внутрішнього і в'їзного туризму над виїзним.

Немає певних, чітких цільових аудиторій туристів, яких ми збираємося залучати і під яких буде сформований туристичний продукт в рамках просування України. Не виділені пріоритетні види туризму, які Україна має розвивати, адже в умовах дефіциту коштів треба сфокусуватися на конкретиці. Також у документі не прописаний інструментарій досягнення очікуваних результатів,  зазначила Романова.

На її думку, затверджена Кабміном стратегія є довгостроковою і розрахована на дев'ять років, що викликає певне занепокоєння в умовах нестабільних українських реалій.

З одного боку, держава проголосила сталий розвиток туристичної сфери до 2026 року. З іншого, в умовах політичних реалій, коли КМУ змінюється кожні два роки, такі довгострокові стратегії ставлять під сумнів відповідальність тих людей, які їх приймають, наголосила посадовець.

Як зразок для наслідування вона навела приклад сусідньої Польщі, де посадовці у туристичній сфері детально прописали інструменти і методологію роботи.

Стратегія має бути доступною для кожного українця. Однак, хоча КМУ оприлюднив новину про те, що стратегія затверджена, але досі у публічному доступі тексту документа немає. Хоча сам факт його появи є великим позитивом,  резюмувала Романова.

На її думку, позитивним є й те, що у стратегії позначені очікувані показники і результати, а завдання намічені дуже масштабними мазками.

Нам потрібно створити якісний туристичний продукт і для іноземних туристів, і для наших громадян, щоб якомога більше людей могли подорожувати, відпочивати і лікуватися всередині власної країни. Тому як фахівець у туристичній сфері я ініціюю доопрацювання документа, який затвердив Кабмін. Для того, щоб це було дійсно стратегією, а не декларацією про наміри, сказала вона.

Анна Романова також повідомила, що відтепер суспільство і депутати будуть постійно стежити за виконанням стратегії, а також ефективним витрачанням коштів з державного бюджету, які цього року вперше були виділені на розвиток українського туризму.

ФОТО: Анна Романова, QHA

QHA