КИЇВ (QHA) -

Діалог з експертами — директорами туристичних компаній і аналітиками напередодні купівлі квитків на відпочинок був дуже цікавим. Виявилося, що туристична галузь України демонструє значний приріст і повертає собі втрачені раніше позиції, незважаючи на складнощі в економіці і ситуацію на Сході нашої країни.

Після провального 2014 року туризм в Україні демонструє зростання

2014 року, коли розпочалася гібридна війна з РФ, з туристичного ринку України пішло два оператори, ринок просів. В результаті закрилося багато турагентств, але це призвело до того, що в секторі туристичних послуг з'явилися фрілансери. Вони сидять вдома, не орендують офісу, але бронюють готелі і знаходять дешеві авіаквитки в перервах між приготуванням чашечки кави у себе вдома. Таким чином, наявність фрілансерів на ринку призвела до так званої війні знижок серед туристичних операторів.

На думку директора туркомпанії Олександри Чередникової, літо 2017 року відрізняється від провального сезону 2014 тим, що цього року зросла глибина продажів турпоїздок:

— На 1 червня практично неможливо знайти хороші готелі на Кіпр до серпня: всі готелі заброньовані і не знижують ціни. Практично така ж ситуація із Грецією, Іспанією ринок зростає, піднімається, і нас це радує. До Туреччини на сезон ціни піднялися на 20%.

Директор туристичної компанії Тетяна Сидоренко згодна з колегою, що 2014 року український сегмент ринку подорожей і відпочинку практично, образно кажучи, досяг дна.

— Ринок відновлювався повільно, з кожним роком демонструючи незначний приріст. Таким чином, у весняний сезон цього року на травневі свята цифра демонструє зростання, аналогічне докризовим цифрам, вважає Сидоренко.

Вона вважає, що туристи почали звикати, що курс уже не 8, а 26 грн за долар, тому просто дещо скоротили свої потреби з польотів на курорт з двох разів на рік до одного.

 Єдиною особливістю туризму для тих мандрівників, які звикли відпочивати за кордоном України є те, що їм важко відразу переключитися на внутрішній туризм у себе на Батьківщині. Після анексії Криму любителям морського відпочинку непросто переключитися, наприклад, на Трускавець або Карпати. Хоча я нещодавно повернулася з Трускавця, де мене дуже порадували зміни в українському аналогу Карлових Вар  зокрема у частині співвідношення ціна-якість,  поділилася Сидоренко.

Коли дорогі авіаквитки стануть минулим?

До позитивних чинників директори туристичних агентств відносять і відомості про входження до України недорогих автоперевізників — так званих лоукостерів. Так, на думку Олександри Чередникової, щойно про намір увійти на український ринок заявила ірландська авіакомпанія Ryanair, Міжнародні авіалінії України відразу знизили ціни. Очікується, що пасажирський рух на рейсах компанії в аеропортах Києва та Львова складе 250 тисяч пасажирів до кінця поточного року.

— Ціну на квитки лоукостери вводять як у маршрутці, при цьому пасажир сидить на місці, і за 750-800 грн можна злітати до Європи. Єдиним недоліком лоукостерів є те, що МАУ і багато інших авіакомпаній за невисокої ціни квитка прибрали багаж зі свого тарифу. І сьогодні, коли ви летите, то купуєте авіаквиток без урахування багажу. Тому за кожну сумку вам доведеться доплачувати, що «обважнює» ваші квитки на 50 доларів на шляху туди-назад, повідомила Чередникова.

А директор центру розвитку туризму в Україні Володимир Царук вважає проблему високої вартості авіаквитків надуманою:

На сьогодні дуже низькі ціни на польоти до столиці Польщі  Варшаві, пов'язані з тим, що на ринок вийшли лоукостери і готується вийти угорський авіаперевізник Wizz Air, що вже добре зарекомендував себе в Україні. На його літаку зі Львова до Вроцлава, наприклад, можна долетіти за 650 грн.

Він вважає, що на шляху України до безвізу набагато небезпечніша перетворитися на країну, транспорт якої тільки довозить туристів до транспортного хабу, як у Словаччині:

— Думаю, що для іміджу та економіки України набагато важливіше якомога швидше запустити аеропорт в Ужгороді і завести туди лоукост, а вже потім робити залізницю, щоб словацькі та угорські туристи могли швидко потрапити в Україну. Оскільки, якщо спочатку побудувати залізничну колію, по якій туристи діставатимуться до Кошице, де літають дешеві лоукости, то транспортний і транзитний потенціал України буде використаний не повною мірою.

На думку експертів, саме популярність перевірених часом маршрутів сьогодні є запорукою забезпечення стабільних маршрутів руху авіаційних перевізників. Зокрема маршрути авіакомпанії «Турецькі авіалінії» в напрямку Одеса-Стамбул, де на сьогодні здійснюються до 5 рейсів на день.

— Відпочинок у Туреччині 2017 року поповнився чартерним рейсом в Ізмір, трохи іншу Туреччину, яку ще не встигли освоїти українські туристи. Позитивно впливає на галузь і обіцянка Мінтранспорту та Укрзалізниці відкрити до 10 нових залізничних маршрутів у Польщу, Румунію, Угорщину, Болгарію, Німеччину та інші країни Європи, — резюмував Царук.

(Далі буде)

Едуард Солодовник

ФОТО: інтернет

QHA