КИЇВ (QHA) -

Причиною кожного п'ятого порушення Правил дорожнього руху (ПДР) водіями на київських дорогах є погана транспортна інфраструктура, зокрема, невлаштованість пішохідних переходів, погана якість розмітки та дорожнього покриття. Кожен десятий київський водій порушує ПДР, а більша частина столичних пішоходів не знають про існування штрафів при порушенні закону. Про це свідчать соціологічні дослідження, проведені ГО «Центр розвитку міста», про які розповіла кореспонденту QHA засновник Центру Людмила Костенко.

Всього були опитані 5 тисяч респондентів у віці від 25 років.

На першому місці з порушення ПДР у столичних водіїв — перевищення швидкості на дорогах (40% респондентів). На другому — порушення правил парковки (37,4% випадків). Третє місце займає перетин суцільної подвійний смуги (28% правопорушень).

79% пішоходів перетинають проїжджу частину в непризначених для цього місцях.

— У першу чергу, ми будемо приділяти увагу облаштування пішохідних переходів біля шкіл та садочків. Друге, що необхідно зробити, — це внести поправки до чинного законодавства. Третє — це створення потужної інформаційної кампанії про те, як зменшити ПДР на дорогах і зробити українські дороги безпечнішими, — сказала Костенко.

За її словами, у законі України «Про дорожній рух», який набрав чинності наприкінці квітня, збільшені на 20% розміри штрафів за вчинення ДТП, тепер вони коливаються від 500 до 3 тисяч гривень.

— Якщо людина один раз порушила правило дорожнього руху, створивши аварійну ситуацію на дорозі, то другого шансу у неї не буде, так як водія позбавлять водійських прав. Мене найбільше здивувало вбивство сімейної пари на зупинці в Оболонському районі. У таких випадках потрібно встановлювати обмежувальні стовпчики біля зупинок громадського транспорту, що дозволить обмежити рух автомобілів під час аварії та збереже життя людей, — зазначила Людмила Костенко.

За її словами, можуть бути внесені зміни до закону «Про дорожній рух» щодо неможливості компенсації та виходу під заставу людини, яка вчинила смертельне ДТП.

Також у законі знижується ліміт швидкості до 50 км/год, що дає водієві додаткові 10 метрів простору для реакції на перешкоду, що виникла перед машиною. Навіть якщо контакт людини і машини відбудеться, сила удару буде значно нижчою, ніж при русі авто на швидкості 60 км/год, і у пішохода буде більше шансів вижити.

Вже з 1 січня в Україні можуть змінитися Правила дорожнього руху, якими впроваджується фотовідеофіксація. На дорогах будуть встановлені близько 4 тисяч камер. Хоча в Києві вже працює програма «Безпечна столиця», у рамках якої на більшості перехресть встановлені камери відеоспостереження.

QHA