КИЇВ (QHA) -

З 3 квітня поточного року в Україні кожна людина сама зможе обрати собі лікаря. Нововведення кардинально відрізняється від старої системи надання медичних послуг в країні і через це в українців виникає багато запитань, пов'язаних з функціонуванням декларацій.

QHA докладно розповідає про схему заповнення декларації з лікарем.

Вибір лікаря

Першим і найскладнішим, за словами заступника міністра охорони здоров'я Павла Ковтонюка, стане крок за вибором того лікаря, до якого ви обираєте ходити.

— Найголовніше обирати того лікаря, якому ти довіряєш. Я б порадився з рідними і близькими, а вже після рекомендував йти у поліклініку в своєму районі, — зазначив він.

За словами заступника міністра, навіть після підписання декларації в українців буде можливість змінити лікаря, якщо він не підходить з якихось причин.

Приклад декларації

Перед тим, як вирушати до медустанови, в якій ви хочете отримувати послуги, варто перевірити, чи внесена вона до єдиного реєстру. Карта усіх поліклінік та амбулаторій є на сайті міністерства.

— У реформі братимуть участь лише ті установи, які пройшли процес автономізації. Це потрібно для того, щоб отримувати гроші за надані послуги. Я дивився реєстр вчора ввечері, і там їх вже було понад 800. Тут головне не поспішати, адже усі мають бути якісно готові до прийому декларацій, — зазначає Ковтонюк.

Для внесення до списку, амбулаторії та поліклініки мають бути укомплектовані відповідно до норм міністерства, де стверджують, що навіть найменші установи, що знаходяться у важкодоступних районах, не матимуть з цим проблеми. У Києві, за його словами, до реформи готові практично усі медустанови.

Паспорт і мобільний телефон

Для заповнення декларації кожен українець має прийти з паспортом та ідентифікаційним кодом в реєстратуру обраного закладу, де працівники мають відправити його до людини, яка внесе усі необхідні дані в систему. Цією людиною може бути лікар або медсестра. Під час заповнення декларації, необхідно мати з собою і мобільний телефон, на який прийде повідомлення з кодом для верифікації даних.

Заповнені декларації будуть роздруковані у двох примірниках — один для пацієнта, інший для установи. Після підписання декларації людина, яка брала у вас документи, підтвердить її електронним підписом і відправить в єдину систему для того, щоб уже влітку Нацслужба здоров'я почала перераховувати гроші за надані послуги на рахунок обраної вами установи.

Реформа для всіх

За словами заступника міністра, процедура підписання декларації буде доступна усім українцям без винятку.

— Є частина людей — починаючи з дітей і закінчуючи людьми, які перебувають під опікою — які самостійно не можуть визначитися з вибором лікаря або прийти для підписання декларації до медустанови. Система має на увазі підписання договору опікунами, як, наприклад, в інтернатах. Також є категорія людей, які не мають опікуна, та й не можуть самостійно пересуватися. Для них буде можлива процедура самостійного заповнення декларації з телефону або планшета за допомогою рідних або працівників медустанов, — розповідає Ковтонюк.

У міністерстві підкреслюють, що немає крайнього терміну для підписання декларації між пацієнтом і лікарем, а значить для заповнення документів не треба йти у перший тиждень старту кампанії.

Раніше QHA повідомляло, що з квітня в установах, які приєдналися до електронної системи охорони здоров'я, можна буде підписувати декларацію з лікарем.

QHA