КИЇВ (QHA) -

Бути несхожим на більшість людей — не означає бути гіршим, впевнена учасниця проекту «Різноманіття в Україні» Кіра Строгетська. Дівчина увійшла до п'ятірки кращих молодих дизайнерів України, представляла свої колекції ретро-одягу з сучасними акцентами на різних показах. У світі моди її знають, як талановитого дизайнера, але шлях до успіху був дуже непростим.

— Я з дитинства зрозуміла, що відрізняюся від інших. Я народилася хлопчиком, і в 8 років сказала батькам, що хочу змінитися. Після операції мені було дуже нелегко, деякі люди мене не розуміли, погано ставилися. Але я намагалася знайти спільну мову навіть зі своїми кривдниками, пояснити, що я — не потвора, я просто інша, — розповідає Кіра Строгетська.

Часто стикаються з проблемою нерозуміння і люди з інвалідністю. Їм буває складно знайти роботу і ще складніше — до неї дістатися, розповідають учасники проекту.

— Ось приходиш ти в офіс — там перед входом сходинки, пандуса немає. Потрібно просити когось допомогти. До транспорту зайти просто нереально, по тротуарах складно пересуватися, особливо взимку. Їх же зовсім не чистять, — ділиться учасниця проекту «Різноманіття в Україні» Уляна Пчелкіна.

Безпечно пересуватися по місту — це мрія чи не кожної людини з інвалідністю. Але дуже часто архітектори забувають про їхні потреби. І підготовка локацій до Євробачення не стала винятком.

— Я проводив аудит сцени, на якій пройде Євробачення, відразу помітно — європейці будували. Там врахували інтереси людей з інвалідністю. Але чим далі від сцени — тим менше адаптована інфраструктура. Місто, звичайно, змінюється, але дуже повільно, — запевняє учасник проекту «Різноманіття в Україні» Віталій Пчелкін.

Напередодні Євробачення організатори проекту вирішили нагадати суспільству про необхідність поважати і цінувати один одного.

— Головна мета нашої кампанії — привернути увагу українців до проблеми дискримінації певних груп людей. Це і переселенці, і люди з ВІЛ-позитивним статусом, і люди з обмеженими можливостями. Їх потрібно розуміти і дотримуватися їх права. Для європейської країни це дуже важливо, — розповідає куратор проекту Олена Пашковська.

Організатори проекту створили короткий відео-ролик, в якому показали різноманіття серед українців, а плакати з соціальною рекламою розмістять на сіті-лайтах у центрі Києва.

QHA