КИЇВ (QHA) -

В Україні через нелегальних перевізників страждає не тільки держава, яка втрачає гроші, а й самі пасажири. Адже ні для кого не секрет, що дуже часто маршрутні таксі не відповідають нормам безпеки. Про це кореспонденту QHA розповів голова Державної служби України з безпеки на транспорті Михайло Ноняк.

— На сьогодні Укртрансбезпека перевірила близько 500 тисяч транспортних засобів і виявила близько 8 тисяч порушень. Якщо ми говоримо про пасажирські перевезення, в тому числі і таксі, то дійсно в результаті проведення нами щоденних рейдів ми зіткнулися з фактами, коли з машини випадала людина або вибухав розширювальний бачок. Ми постійно застосовуємо штрафні санкції в розмірі 1700 гривень щодо тих чи інших перевізників, розповів держслужбовець.

Ноняк також зазначив, що всього за 2017 рік його відомством було оштрафовано підприємців на суму близько 50 мільйонів гривень, з яких було сплачено лише 20%.

Укртрансбезпека планує збільшити штрафи для приватних перевізників, які оновлюють свої таксопарки, з 1700 до 17 тисяч гривень. Не виключається, що стосовно нелегальних перевізників буде вводитися кримінальна відповідальність.

— Якщо буде жорстке законодавство, то, відповідно, бізнес теж переорієнтується. Але в цьому випадку ми будемо не службою, яка застосовує штрафні санкції, а службою, яка проводить круглі столи і роз'яснює бізнесу і асоціаціям перевізників, що вони перш за все повинні надавати якісні та безпечні послуги. Вони також повинні повернутися у правове поле і платити податки, таким чином відповідаючи за безпеку своїх клієнтів, зазначив Михайла Ноняка.

За словами чиновника, деякі підприємці все ж оновлюють транспортний парк з метою дотримання правил безпеки.

На жаль, на сьогодні велика кількість законодавчих норм, які передбачають штрафні санкції за порушення правил безпеки приватними і комунальними перевізниками, застаріли, оскільки вони не змінювалися протягом 20 років. Особливо це стосується сфери морського і річкового транспорту, де багато власників водних мотоциклів або катерів вартістю 100-200 тисяч доларів нерідко перевищують встановлену межу швидкості. А мізерний штраф у розмірі 51 гривні за перевищення швидкості ніяк не сприяє дотриманню ними правил безпеки на воді. Також це відбувається через відсутність правового механізму конфіскації плавзасобів і штрафмайданчиків.

— Через безліч прогалин узаконодавстві України зараз нами проводиться робота щодо приведення його у відповідність із сьогоднішніми реаліями. Якщо говорити про пасажирські перевезення, то так званий євроінтеграційний закон №4683 вже мусолиться три роки. Там, зокрема, прописаний порядок проведення ліцензійних перевірок, а також процедура поводження з приватною власністю громадян. Якби всі підприємства дотримувалися європейського зразка, то технічний огляд  а маршрутка повинна в обов'язковому порядку двічі на рік його проходити  не робився би «на коліні»,  сказав Ноняка.

Він також зазначив, що підприємці у приватних розмовах кажуть про те, що вони «добивають» свої машини і вкладати гроші в оновлення таксопарку не мають наміру.

Михайло Ноняка сподівається, що найближчим часом все ж будуть прийняті потрібні закони про всі види наземного транспорту, які дозволять убезпечити дорожній рух.

Необхідно прийняти закон про таксі, оскільки більшість учасників цього ринку працюють поза правовим полем. Про сам закон говорять вже протягом 20 років, тому я сподіваюся, що найближчим часом це питання вирішиться,  зазначив він.

Також Михайло Ноняка розповів про те, що диспетчерські центри таксі законодавчо ніяк не регулюються, а чимало з них здійснюють свою діяльність під виглядом надання інформаційних послуг. Тому дуже важко виявити того чи іншого перевізника рейдовими перевірками. До того ж водії, які керують транспортними засобами, часто не мають належної кваліфікації для здійснення пасажирських перевезень, та й самі машини не відповідають технічним вимогам.

Нагадаємо, 18 вересня 2017 року відбулося підписання Угоди про співпрацю між Державною службою України з питань праці та Державною службою України з безпеки на транспорті. Очікується, що завдяки передбаченому в документі комплексу заходів щодо перевірки транспортних автопарків приватних і державних перевізників кількість ДТП на дорогах скоротиться, а також будуть створені умови для безпечної роботи водіїв.

ФОТО: інтернет

QHA