КИЇВ (QHA) -

Більше половини зафіксованих випадків використання мови ворожнечі у відношенні до віруючих людей в інформаційних повідомленнях російських телевізійних медіа, які працюють в окупованому Криму, направлено на мусульман. Про це розповіла експерт «Кримської правозахисної групи» Ірина Сєдова.

Говорячи про мусульман у матеріалах, пов'язаних з релігією, журналісти використовували вирази «ісламісти» і «татари-ваххабіти», а загальний образ прихильників ісламу конструювався як образ терористів, здатних на насильство.

— Під час дослідження ми виявили 479 прикладів використання мови ворожнечі. Російські ЗМІ акцентують увагу не тільки на громадянство людей, а й на етнічному походженні. Створюють картину, що всюди зло, і спекулюють на стереотипах ненависті, — зазначила Сєдова.

Російські медіа, що працюють в Криму, часто негативно описували єговістів і баптистів — 14% для кожної групи із загальної кількості зафіксованих випадків використання мови ворожнечі; прихожан церкви «Посольство Боже» (6%) і УПЦ КП (3%).

Також дослідники проаналізували мову ворожнечі у відношенні до соціальних груп, які з'являтимуться в ефірах російських телеканалів, і дійшли висновку, що за період моніторингу найбільше некоректних висловлювань було направлено на мігрантів і біженців (37%), громадських активістів, у тому числі прихильників Євромайдану (36%), журналістів (14%) та жінок (13%).

При цьому, в питанні демонстрації подій в Україні на російських каналах, які працюють в окупованому Криму, на думку Сєдової, на російських каналах часто використовують сюжети про праворадикальні групи, яких показують як основну рушійної сили в країні.

Раніше QHA повідомляло, що два десятка російських медіакомпаній почали працювати в Криму після окупації.

QHA