КИЇВ (QHA) -

Моніторингова група Майдану закордонних справ і BSNews у квітні 2017 року завершила журналістське розслідування для встановлення реальних власників морських суден, які в порушення законодавства України та міжнародних санкцій заходили в порти окупованого Криму з 18 березня 2014 по 1 травня 2017 року. Про це повідомляє «Центр журналістських розслідувань».

З 18 березня (день «приєднання» Криму до РФ) до кінця 2014 року в порти півострова заходило 144 морських судна. З них 59 - російських, 39 — з Туреччини і 20
з Греції.

2015 року до кримських портів заходило 162 судна, зокрема з Російської Федерації
107, з Туреччини 30.

2016 року 
знову 162 (113 РФ, 19 Туреччина).

За перші чотири місяці 2017 року кримських портах було зафіксовано 112 суден-порушників, російських з них — 90.

При цьому суду з країн ЄС практично повністю виключили Крим зі своїх маршрутів. Винятком стали лише два болгарських танкери-газовози (LPG), які продовжують співпрацю з російськими компаніями на окупованій території України, а також кілька суден румунських приватних компаній.

Також було виявлено, що деякі з тих суден, що відвідували порти Криму, кілька разів змінювали країну-оператора і, відповідно, прапор на борту, а також реєстрацію плавзасобу в офшорних зонах, намагаючись таким чином уникнути накладення санкцій.

Нагадаємо, 15 лютого народний депутат України Ірина Фриз заявила про необхідність прийняття Верховною Радою закону про заборону використання окупаційної владою портів Криму для міжнародних перевезень. Народний депутат зазначила, що даний закон не зможе вирішити проблему входження в порти окупованого Криму російських суден, однак дозволить вільно застосовувати норми права до суден, які ходять під російським прапором, і успішно здійснювати їхнє переслідування згідно із законодавством України.

ФОТО: інтернет

QHA