КИЇВ (QHA) -

До селища Олександрівка на окупованій Донеччині через відсутність мобільного зв’язку власники крамниць не змогли завезти хліб, крім того підприємці зазнають проблем із доставкою інших продуктів.

Про це повідомляється в звіті Спеціальної моніторингової місії ОБСЄ в Україні.

— В смт Олександрівка (20 км на південний захід від Донецька) дві власниці крамниць (від 50 до 70 років) висловили занепокоєння стосовно того, що без мобільного зв’язку вони не змогли організувати доставку продуктів, зокрема хліба.

В СММ зауважують, що починаючи від 11 січня і по сьогодні в непідконтрольних уряду районах Донецької та Луганської областей і далі припинено надання певних послуг мобільного зв’язку. Через це у місцевих жителів виникають суттєві проблеми: вони не можуть зв’язатися з рідними як на непідконтрольних, так і на підконтрольних уряду територіях, також практично неможливо викликати таксі або швидку допомогу для перевезення хворих до медичних закладів тощо.

Так, у смт Старомихайлівка (15 км на схід від Донецька) жінка (у віці від 60 до 70 років) висловила спостерігачам занепокоєння через те, що не може зв’язатися зі своєю родиною, яка мешкає у Харкові, розповідають в СММ. Про відсутність мобільного зв’язку патрулям Місії повідомили жителі селищ Іванівка (33 км на схід від Луганська) та Леськине (53 км на південь від Луганська). Раніше СММ повідомляла про такі самі проблеми у селищі Талове неподалік від Луганська.

Відсутність мобільного зв’язку на непідконтрольних територіях певним чином впливає і на роботу самої СММ ОБСЄ. Втім, на відміну від цивільного населення, у спостерігачів є кілька каналів зв'язку. Днями в інтерв’ю журналістам перший заступник глави СММ ОБСЄ Александр Хуг повідомив, що місії доводиться користуватися альтернативними засобами зв’язку при роботі в ОРДЛО.

— Звичайно, припинення надання певних послуг мобільного зв’язку дещо вплинуло на нашу діяльність. Але у нас є альтернативні засоби зв’язку і також маю зазначити, що певні компанії мобільного зв’язку все ж таки надають ці послуги у деяких районах.

Хуг також заявив, що місії невідома чітко причина припинення надання послуг мобільного зв’язку, однак висловив сподівання, що зв’язок буде відновлено, оскільки це необхідно як для діяльності місії, так і для будь-якої діяльності з цивільної точки зору.

Крім того, Хуг сказав, що СММ готова в рамках свого мандату сприяти налагодженню діалогу поблизу лінії зіткнення, щоб відновити надання послуг з мобільного зв’язку, зокрема сприяти встановленню «вікон тиші», якщо це буде необхідно для ремонтних робіт.

Як повідомлялося раніше, сьогодні Спільний центр з контролю та координації (СЦКК) прийняв до розгляду звернення Vodafone про доступ до ушкодженого кабелю, через який зник зв'язок на непідконтрольній території Донбасу. В компанії вважають, що ситуацію можна вирішити, якщо ремонтним бригадам забезпечать безпечний фізичний доступ до кабелю у сірій зоні.

Ватажок донецьких бойовиків Олександр Захарченко заявив, що вони можуть ввести зовнішнє управління на мережу Vodafone на території ОРДО (нагадаємо, на початку минулого року бойовики ввели зовнішнє управління, тобто фактично конфіскували, українські металургійні, енергетичні та інші підприємства, які працювали на окупованих територіях, але були інтегровані в українську фінансову і товарну систему).

QHA