КИЇВ (QHA) -

В законопроекті про деокупацію Донбасу, який визнає частину Донеччини і Луганщини тимчасово окупованими Росією, окремо згадується, що цей закон жодним чином не зашкодить відновленню суверенітету України над окупованим Кримом.

Таке вказано у ст. 11 законопроекту, текст якого опублікований на сайті Верховної Ради.

— Цей Закон діє без шкоди для невіддільного суверенного права України на тимчасово окуповану Російською Федерацією територію Автономної Республіки Крим та міста Севастополя та заходів, спрямованих на повне відновлення територіальної цілісності України у міжнародно визнаному кордоні.

Варто зазначити, що у грудні 2016 року Генеральна асамблея ООН у своїй «кримській резолюції» назвала АР Крим та Севастополь тимчасово окупованими українськими територіями, а Росію визнала державою-окупантом. Крім того, Крим визнаний тимчасово окупованою Росією територією і в українському законодавстві.

Як повідомляло QHA, сьогодні у Верховній Раді зареєстровано проект закону про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями у Донецькій та Луганській областях (№ 7163), поданий президентом і визначений як невідкладний.

Проект Закону визначає мету та засоби державної політики із забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями у Донецькій та Луганській областях, особливості реалізації й захисту прав громадян України, які проживають на цих територіях, а також порядок керівництва заходами із забезпечення національної безпеки і оборони на територіях Донецької та Луганської областей. 

В законопроекті Росія визнається окупантом частини українських територій Донецької та Луганської областей, правовий режим ОРДЛО визначений як тимчасово окупованої території України, також вказується, що російська окупація є нелегітимною і не створює для Російської Федерації жодних територіальних прав.

Крім того, замість поняття АТО, вводиться поняття «російська збройна агресія», органи влади, створені в ОРДЛО, називаються «окупаційною адміністрацією Російської Федерації».

Безпосереднє керівництво силами та засобами Збройних Сил України, інших військових формувань, Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, покладається на Об’єднаний оперативний штаб Збройних Сил України.

У проекті також визначено, що Україна не несе відповідальності за протиправні дії Російської Федерації як держави-агресора, її збройних сил, інших військових формувань та окупаційної адміністрації на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях.

Метою закону визначено звільнення окупованих територій, а правовою підставою для стримування і відсічі збройній агресії Російської Федерації та відновлення територіальної цілісності України є стаття 51 Статуту ООН та національне законодавство України. 

Як йдеться у пояснювальній записці, законопроект має створити нову правову основу для вирішення завдання з відсічі ворожій агресії на Донбасі, а у перспективі — для відновлення територіальної цілісності України в межах міжнародно визнаного кордону. 

QHA