КИЇВ (QHA) -

Верховна Рада пішла на літній відпочинок, так і не ухваливши декілька дуже важливих законопроектів, зокрема, не ухваливши Виборчий кодекс і не проголосувавши за призначення нового складу  Центральної виборчої комісії та двох суддів Конституційного суду.

Як передає кореспондент QHA, про це повідомив співголова Ради Реанімаційного пакету реформ, директор Центру демократії та верховенства права Тарас Шевченко на прес-конференції «Верховна Рада 8.0.: оцінка роботи парламенту», яка відбулася в УКМЦ в останній день восьмої сесії Ради.

За словами Тараса Шевченка, питання ухвалення Виборчого кодексу, який має створити єдину уніфіковану правову основу для підготовки проведення виборів в Україні, восени стане одним з ключових у стінах Ради. Тим більше, що вже у наступному році в Україні проводитимуться парламентські й президентські вибори.

— Серед найважливіших боргів, які на думку Реанімаційного пакету реформ залишаються у Верховної Ради, це, у першу чергу, Виборчий кодекс. Виборча тема, на мою думку, може стати восени такою ж резонансною, як був Антикорупційний суд навесні. При тому, що Антикорупційний суд не зникне з радарів, тому що буде його формування. Але на етапі Верховної Ради виборча реформа, Виборчий кодекс, який є великим і непростим, має стати однією з ключових тематик розгляду в парламенті.

Представник РПР також звернув увагу, що Верховна Рада поставила сумний рекорд, з 2014 року не призначаючи новий склад ЦВК. За його словами, це безпрецедентно довгий термін, коли чиновники, повноваження яких скінчилися, продовжують працювати на своїх посадах.

— Два принципові кадрові борги — це Центральна виборча комісія і Конституційний суд України. Ми пам'ятаємо, що 13 членів ЦВК досі не призначені і цей борг "висить" з 2014 року. У 2018 році про це навіть соромно вже згадувати. Мені навіть складно згадати щось подібне в історії України, коли настільки довго чиновники, у яких закінчилися повноваження, залишалися на посаді. І двоє суддів Конституційного суду.

Шевченко назвав також декілька інших важливих законопроектів, з ухваленням яких зволікають депутати. Так, на осінь залишили у сфері децентралізації — законопроект про засади адміністративно-територіального устрою (№ 8051), у сфері реформ публічної адміністрації — законопроект про внесення змін до закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" (№ 8369); у сфері енергетики — питання забезпечення прозорості у видобувних галузях (№ 6229), який передбачає надання доступу до інформації щодо платежів суб’єктів господарювання; в антикорупційній сфері дуже довго залишається на порядку денному законопроект (№ 4812), який має надати право прослуховування для НАБУ; у сфері публічних фінансів — законопроект щодо забезпечення відкритості інформації про використання публічних коштів (№ 5061), який стосується вдосконалення механізму публічного доступу до інформації про джерела формування державного і місцевих бюджетів та використання публічних коштів; законопроект щодо консолідації функцій державного регулювання ринків фінансових послуг, який передбачає скорочення кількості регулятивних і контролюючих органів на ринках небанківських фінпослуг (№2413а).

Підсумовуючи роботу восьмої сесії парламенту, яка щойно завершилася, Тарас Шевченко зазначив, що Рада ухвалила 10 законопроектів, які входять до Реанімаційного пакету реформ, зокрема, про приватизацію, валюту, децентралізацію, економічний розвиток, стратегічну екологічну безпеку.

Важливим було ухвалення закону про національну безпеку і Антикорупційний суд, а також законів, які посилюють соціальний захист військовослужбовців, і про реабілітацію жертв політичних репресій радянського періоду.

Водночас, три важливі реформаторські закони за восьму сесію було провалено Верховною Радою: про службу в органах самоврядування, унормування законодавства щодо зовнішньої реклами і законопроект щодо удосконалення механізму реформування друкованих ЗМІ.

Нагадаємо, восьма сесія Верховної Ради України восьмого скликання тривала з 8 лютого — 13 липня; дев’ята сесія  розпочнеться 4 вересня 2018 року.

QHA