КИЇВ (QHA) -

На п'ятничній прес-конференції в інформаційному агентстві «Главком» міністр інфраструктури Володимир Омелян розповів власну версію подій навколо переговорного процесу з Ryanair

— Я вважаю, що було некоректно коментувати договір з Ryanair до повного закінчення переговорів. Він був конфіденційним, проте цей ключовий принцип був порушений. Мінінфраструктури відновило політичні переговори з авіаперевізником (розпочаті 2011 року, — ред.) у березні 2017 року, коли на прес-конференції оголосили, що мова йде про авіакомпанію. До цього жоден чиновник нашого відомства не говорив про це,  наголосив Володимир Омелян.

На думку міністра, саме такий непрофесійний підхід не дав сторонам залагодити всі наявні питання.

— Крім того, аеропорт «Бориспіль» від початку під впливом національного перевізника фактично блокував переговори з компанією Ryanair. Менеджмент аеропорту не бажав конкуренції і розвитку ринку і прагнув зберегти своє монопольне становище, стверджує Омелян.

Міністр також зазначив, що на сьогодні керівництво аеропорту «Бориспіль», «за дивним збігом обставин», представлене колишніми вихідцями з компаній «МАУ» та «Аеросвіт», які самостійно «малюють» збитки, доходи і визначають, що їм вигідно. На його думку, державу обманюють, а з кишень українських платників податків витягають гроші, за рахунок яких фактично дотуються перевезення однієї компанії.

— Ми сконцентрувалися на лоукості з однієї причини: для забезпечення українців і громадян країн ЄС дешевими авіаквитками. Нагадаю, за перші дні безвізу його можливостями відвідати країни ЄС скористалися сто тисяч українських громадян, лише 30% яких скористалися для подорожей авіаційним транспортом, зазначив він.

За словами Омеляна, нашим співгромадянам, які отримують найменшу в ЄС зарплату, доводиться платити за авіаквиток найвищу в Європі ціну.

Тому залучення лоукостів є прекрасним виходом для українців і євротуристів.

— Сподіваюся, що за підтримки президента і прем'єр-міністра України переговори з Ryanair найближчим часом все-таки будуть проведені і завершені на вигідних для України умовах,  наголосив Омелян.

Нагадаємо, як уже повідомляло QHA, 10 липня ірландська авіакомпанія Ryanair скасувала свій вихід на український ринок і пообіцяла повернути гроші пасажирам за вже придбані квитки на анульовані рейси.

Авіакомпанія не досягла згоди з аеропортом «Бориспіль», від чого «бумерангом» постраждав і Львів. Адже провідна європейська авіакомпанія Ryanair, за словами її комерційного директор Девіда О'Брайана, ще зовсім нещодавно мала плани найближчої осені організувати сім нових маршрутів зі Львова: в Берлін, Будапешт, Ейндховен, Краків, Лондон, Мюнхен, Меммінген і Вроцлав. У компанії розраховували, що потік на рейсах Ryanair в аеропортах Києва та Львова складе 510 тисяч пасажирів щороку.

Едуард Солодовник

QHA