КИЇВ (QHA) -

Вступники до українських вишів з окупованих територій Криму і Донбасу можуть створити електронний кабінет і подати заяву на вступ в електронному вигляді лише за наявності українського атестату про середню освіту і сертифікату про складання ЗНО.

Як передає кореспондент QHA, про це повідомив генеральний директор директорату вищої освіти і освіти дорослих МОН Олег Шаров сьогодні на прес-конференції.

Якщо таких документів абітурієнт не має, він може вступати через освітні центри «Крим — Україна» і «Донбас — Україна».

— Вступники з окупованих територій можуть скористатися електронною реєстрацією у тому випадку, якщо вони складали зовнішнє незалежне оцінювання і мають атестат про повну загальну середню освіту, виданий закладом освіти України. У тому випадку, якщо в них цих документів немає, вони мають подавати документи через освітні центри відповідно «Крим — Україна» і «Донбас — Україна», де прописаний алгоритм, який дозволяє подавати документи за відсутності на момент їхнього подання як сертифікату ЗНО, так і атестату українського зразка.

За словами Олега Шарова, кількість абітурієнтів з окупованих територій, які подали документи через ці центри, буде оприлюднена по завершенню кампанії з безпекових міркувань.

Олег Шаров також повідомив, що з початку липня вже зареєстровано понад 123 тис електронних кабінетів вступників до українських вишів і така кількість відповідає очікуванням Міністерства.

Окрім того, сьогодні, 12 липня, розпочався прийом заяв на вступ до вишів на бакалавра, молодшого спеціаліста на базі 11 класів, а також магістра медичного, фармацевтичного і ветеринарного спрямування. Поки що найбільше заяв подано до КНУ ім. Шевченка, ЛНУ Франка, Київської та Львівської політехніки, ХНУ Каразіна, ДНУ Гончара.

Олег Шаров нагадав, що вступники на бакалавра, а також магістра медичного, фармацевтичного і ветеринарного спрямування можуть подати на бюджет до 7 заяв на 4 спеціальності. Він також додав, що під час подання заяв на бюджет вступники мають особливо уважно поставитися до визначення пріоритетності. Адже після подачі заяви, змінити пріоритетність вже неможливо. Водночас, якщо заява з пріоритетом ще не зареєстрована у закладі, то вступник може її скасувати і подати нову. Але якщо заява зареєстрована, то у разі скасування вступник втрачає пріоритет без можливості його поновлення.

У свою чергу, директор ДП «Інфоресурс» Оксана Бєлік розповіла, що більшість абітурієнтів подає заяви на вступ саме через електронні кабінети і такі заяви вже подали понад 12,5 тисяч абітурієнтів.

«Зараз через електронні кабінети свої заяви подали вже більш як 12,5 тисяч вступників, тобто 10% від тих, хто зареєстрував кабінети. Це нормальна стабільна динаміка, система працює у штатному режимі, ми готові й надалі приймати заяви від вступників».

Нагадаємо, реєстрація електронних кабінетів вступників до вишів розпочалася 2 липня — вона буде відкрита до 18-ї години 25 липня. З 12 липня до 18-ї години 26 липня через кабінети розпочалася подача заяв на вступ до вишів, прийом яких триватиме до 18-ї години 26 липня.

QHA