МАРІУПОЛЬ (QHA) -

Виставу «Альберт, або вища форма страти» показали в Маріуполі на вихідних в арт-платформі «ТЮ». Таке місце було вибрано неспроста, платформа претендує на справжні театральні підмостки, тут кожен може відчути себе нарівні з акторами, перебуваючи з ними практично на одному рівні. І в таких умовах глядачі можуть відчувати себе частиною постановки, поринаючи у ній з головою. Вистава являє собою синтез музики, вокалу, речитативу і візуальних образів, які паралельно виникають перед глядачами на сцені. Кожен новий «Альберт» — це завжди неповторна постановка, в якій знаходиться місце для імпровізації головних героїв.

Діана Берг, організатор показу вистави в Маріуполі, згадує, як вперше побачила її у Львові:

— Тоді вони грали під відкритим небом, і сцени страти проходили в центрі міста, яке дуже підходить за своєю архітектурою до середньовічного колориту вистави. Тоді я і зрозуміла, що хочу привезти «Альберта» до нас.

Юрій Андрухович — основний персонаж і голос вистави, який часто перебиває жіночий тонкий голосок — Уляна Горбачевська. За сюжетом, Альберт — шахрай, який опиняється у в'язниці та розуміє, що у нього не залишилося нічого, крім душі. Тоді він іде на угоду з дияволом, щоб уникнути смертної кари, але чомусь угода не спрацьовує... Поєднання контрабаса в руках музиканта Марка Токаря і несподіваних соло від Уляни перериваються звуками і музичними записами, графікою, яка з'являється на екрані позаду акторів. Андрухович зазначив, що ця версія спектаклю наповнена чорним гумором і несподіваними для самих акторів імпровізаціями.

Постановку представляли в Європі на німецькій мові, на відомих фестивалях в Україні «АртПоле» та «Гогольфест». А перший тур для акторів збігся з періодом Майдану, і тоді після «кривавого хрещення» це був єдиний спектакль, який не скасували у Києві.

QHA