КИЇВ (QHA) -

До ювілею видатного українського композитора Ігоря Поклада 10 грудня у Національній опереті України відбувся показ мюзиклу «Таке єврейське щастя», лібрето до якого було написане за знаменитою повістю Олександра Каневського «Май нейм із Маня».

У цей день іменинник отримав привітання від Міністерства культури України та керівництва столичної мерії. Було багато квітів, віршів і слів визнання на адресу ювіляра.

— Ігор Поклад є по-справжньому народним композитором, і ми очікуємо, що влада дасть йому те звання за життя, висловив надію поет Юрій Рибчинський.


Однак, образно кажучи, головною дійовою особою в той вечір був мюзикл «Таке єврейське щастя», причому глядачі переконалися, що мюзикл місцями навіть кращий за книгу Каневського, за мотивами якої він був створений.

Оманлива голлівудська простота сюжету мюзиклу з прекрасним фіналом знаходить не тільки сучасне прочитання, але й реалістичну об'ємність.

Персонажі говорять і мислять категоріями сьогодення, і практично кожна дія і танцювальні номери отримують миттєву реакцію залу.

Ювіляр — композитор Ігор Поклад — прихильно спостерігав за мюзиклом, який відбувався на сцені Київського національного театру оперети і, судячи з усього, був дуже задоволений. Розчулившись від уваги публіки, квітів і ностальгійних спогадів, Поклад навіть розповів акторську байку про часи перебудови, коли були проблеми з фінансуванням постановки його творів.

— Проблеми з фінансуванням були завжди. Ну, а оскільки мюзикл «Таке єврейське щастя» певним чином торкався єврейської теми, то було вирішено звернутися по допомогу до посольства Ізраїлю. Ми пішли туди, протанцювали, програли п'єсу і тоді дипломат, що погано говорив російською, пошепки сказав мені: «Ігоре! А чи знаєш ти, що ти головний єврей в Україні?» Повідав композитор.

Талант Ігоря Поклада випускника столичної консерваторії — розцвів не миттєво. Були роки пошуків власного амплуа, були успіхи і визнання публіки.

Досить сказати, що багато його творів стали воістину народними, прикрасивши музичну комедію «Друге весілля в Малинівці», мюзикли «Конотопська відьма», «Серце моє з тобою», «Різдвяна ніч», «Засватана  невінчана», «Чмир».

Поклад автор популярних пісень 60-70-х років, серед них: «Кохана», «Очі на піску», «Зелений клен», «Два крила», «Чарівна скрипка», «Тиха вода», «Скрипка грає», «Дикі гуси», «Хіба можна», «Пісня про матір».

Композитор також написав музику до циклу мультфільмів: про козаків («Як козаки наречених визволяли», «Енеїда», «Як козаки мушкетерам допомагали», «Як козаки на весіллі гуляли», «Як козаки в хокей грали»), «Парасолька у цирку», «Солнишонок», «Андрійко і темрява», «Сімейний марафон», «Зерно».

Ігор Поклад також є автором музики до 15 фільмів, серед яких улюблені глядачами «Москаль-чарівник», «Чорна рада», «Два кроки до тиші» і «Робота над помилками».

Всенародне визнання, шанувальники, квіти, успіх. Здавалося б, що іще потрібне автору? Однак 1973 року Ігор Дмитрович вирішив спробувати свої сили у театрі. Жодного разу до цього не працював у жанрі музичної комедії, він погоджується на пропозицію розпочати роботу над продовженням суперпопулярної музичної п'єси «Весілля у Малинівці».

І хоча ризик був величезний, композитор не відступив. З готовим твором Ігор Поклад приїздить до Одеського театру оперети. Очевидці стверджують, що це був один з небагатьох випадків в історії театру, коли на обговорення твору пішли лічені хвилини, а авторів навіть не попросили вийти за двері.

Рішення про постановку було прийнято одноголосно і практично миттєво. Питання про режисера вирішилося ще швидше і «по-одеськи». Телеграми з пропозицією попрацювати над постановкою нової вистави були розіслані всім провідним на той час музичним режисерам. Залишалося лише чекати, хто з них відгукнеться першим.

ФОТО: сайт Київського національного академічного театру оперети

QHA