КИЇВ (QHA) -

У Київській Voloshyn Gallery відкрилася виставка Ігоря Гусєва "NEW WORKS".

Нові живописні роботи українського художника витримані в характерному пізнаваному стилі, в якому Ігор Гусєв почав працювати кілька років тому.

— У такій стилістиці я працюю років 5. Експериментую з часом, з простором, розтягую, стискаю. Люди знаходять в цьому кожен щось своє, потаємне і потойбічне, і жвавий інтерес присутній. Це дуже важливо для художника.

За словами автора, всі картини, представлені на виставці, були створені протягом останнього року і не пов'язані спільним смисловим посилом.

Цим картинам рік. До цього я робив виставку в Шоколадному будинку. Там була зовсім інша серія, вона називалася Агенти часу. А це роботи, не пов'язані однією темою між собою і їх просто об'єднали назвою New Works, це мене порадувало, тому що мені не треба було писати жодної концепції, — розповів кореспонденту QHA Ігор Гусєв.

Основа картин художника, яка переважно складається з зображення фігур у повсякденній обстановці або ж спокійних розмірених пейзажів доповнюється абстрактними смугами від органічного стику, які тягнуться до краю картини. При цьому автор не порушує загальну гармонію, витримуючи абстрактні доповнення в тій же кольоровій гамі, що й основа роботи.

Галерист Максим Волошин вважає, що саме це поєднання стилів робить роботи Ігоря Гусєва такими впізнаваними.

— При першому побіжному погляді здається, що це класичні реалістичні пейзажі, але коли ти придивишся уважніше, зрозуміло, що це сучасне мистецтво, це contemporary art, наповнене іронією, ідилічним спокоєм, і в цьому плані Гусєва не сплутаєш з жодним іншим автором.

Крім того, майже кожна робота автора несе додатковий іронічно-гумористичний контекст.

Я би об'єднав роботи, які представлені тут, перш за все почуттям гумору та іронії, характерним для Ігоря Гусєва, розповів QHA Максим Волошин.

Найбільш наочно все це видно на полотні під назвою "Після реп-батлу", герой якого на перший погляд займається повсякденною справою грою на піаніно, однак автор поміщає його в зовсім інший, здавалося б, абсолютно чужий контекст.

Хоча ґлітч-ефект, як визнає сам автор, широко використовувався у відео-арті кінця 90-х, а у живописі ним користуються одиниці.

Вперше, коли з'явилося відео, з'явився такий шлюб картинки, він існує вже довгий час але я над ним став працювати як над ефектом, розповів Ігор Гусєв.

Оскільки спочатку ґлітч-ефект інтерпретувався як перешкоди або ж помилки в передачі даних, у живописі Ігоря Гусєва таке поєднання класики і абстракціонізму, створює неповторне відчуття смислової єдності і сутнісної повноти образу на полотні, яка розкривається через уявну помилку.

Подекуди в роботах автора простежуються самоповтори, в той же час це робить почерк Ігоря Гусєва впізнаваним як в Україні, так і за кордоном.

Виставка буде доступна у Voloshyn Gallery до 22 жовтня.

QHA