КИЇВ (QHA) -

І саме це відбувається з «Мумією» 1999 року режисера Стівена Соммерса («Книга Джунглів», «Ван Хелсінг»), але з деякою досить незлецькою модифікацією.

Нова «Мумія» Алекса Куртцмана стає першим фільмом в майбутньої франшизі від студії Universal – Dark Universe. Якщо говорити стисло, то схоже, що студія, зауваживши касовий успіх Marvel з її супергероями і цільною картинкою з майже 10 фільмів, вирішила провернути такий же фінт і зі своїм світом, придумавши Всесвіт зі своїми монстрами. Анонсовані «Монстр Франкенштейн» у виконанні чудового Хав'єра Бардема, «Людина-невидимка» від Джонні Деппа, вже з'явився на екрані Рассел Кроу з персонажем Доктора Джекіла і сам Нік Мортон від Тома Круза. І на цьому монстри не закінчуються. Universal продовжує дражнити нас все новими анонсами. Щоправда, невідомо, як взагалі надалі всі ці герої будуть пов'язані воєдино в одній картині. Теоретично це уявити можливо, але на практиці – завдання не з легких.

І все ж повернемося до нової «Мумії», яка вже була розгромлена критиками. На момент написання цієї рецензії рейтинг фільму на Rotten Tomatoes становив 21% – 24 позитивних і 90 негативних рецензій. Хоч цей фільм є за що лаяти, та є в ньому і щось хороше.

Нік Мортон (нестаріючий Том Круз) – знаменитий мисливець за скарбами а-ля Лара Крофт. Цього разу йому підкидають справу у вигляді стародавнього єгипетського саркофагу з мумією. Однак відбувається несподіваний поворот подій, коли на літак з вантажем і командою нападає зграя вороння (ох уже ці єгипетські прокляття!) і він зазнає аварії. Але наш головний герой все одно виживає завдяки древній чаклунці Аманет (Софія Бутелла), яка і була у саркофазі. І тепер головні герої грають в якусь подобу гри «кішки-мишки».

Загалом  нова «Мумія» дає нам натяки на все майбутнє анонсованого Всесвіту з монстрами. І хоча персонаж Доктора Джекілла залишається поки досить закритим, в ньому проглядається лідер. Та й за задумом він стане таким собі Ніком Ф'юрі, який збере команду Месників у майбутньому. Плюс нова «Мумія» дає чіткий напрямок атмосфери всього кіновсесвіту монстрів. І вона дійсно може стати приємною і темною альтернативою супергеройським яскравим фільмам.

Однак у фільму Куртцмана є одна велика проблема – «Мумія» 1999 року, яка протягом майже двох десятиліть залишається класикою. І хоча ця оригінальна трилогія з кожною частиною скочувалася до понурого і занадто дитячого «дна», її продовжують крутити по ТБ, і її дивляться за вечерею у вихідний день. Вона яскрава, весела, не змушує напружуватися. Картина Куртцмана відрізняється саме своєю подачею і атмосферою. І це логічно. Адже у кінотеатри йдуть в першу чергу глядачі, які виросли на оригінальній трилогії.

Нова «Мумія» в той же час ніби кидається з крайнощів у крайнощі. Похмурий стиль, чорний гумор змінюються на якісь простенькі жартики і типово голлівудські екшн-сцени з мерцями. Оригінальний фільм особливо не морочився з міксом жанрів, він чітко вибудував собі доріжку з підліткового фентезі-екшену і за її межі не виходить. А спроба Куртцмана балансувати виглядає місцями занадто безглуздо.

І все ж певний шарм у «Мумії» є. У XXI столітті, де блокбастери штампують як бургери в МакДаку зі швидкістю світла, картина виглядає свіжо саме за рахунок своєї готики і бульварності (маючи при цьому рейтинг PG-13). Радує нестаріючий Том Круз, незвичайний і злегка страхітливий персонаж Софії Бутелли, Рассел Кроу, що добре вжився у роль, гідні спецефекти і натяк на майбутнє всього нового Всесвіту. Так, картина Куртцмана виглядає незвично через те, що сприймається вона як ремейк. Але все ж «Мумія» підійде для вечірнього перегляду в кінотеатрі.

ФОТО: інтернет

QHA