КИЇВ (QHA) -

У перші дні лютого любителі джазової музики зібралися разом у концерт-холі київського Caribbean Club на довгоочікувану прем'єру проекту «Awakening» («Пробудження») українського і кримськотатарського джазового музиканта Усеїна Бекірова. У союзі з українськими музичними талантами — Ігорем Закусом, Віктором Павелком, Євгеном Уваровим, Максимом Кондратенком та Національним камерним оркестром «Київські солісти» Усеїн Бекіров виконав авторські композиції та вже відомі кожному українцеві мелодії, але у несподіваній інтерпретації.

Зал концерт-холу був заповнений повністю. Сюди прийшли друзі і знайомі музикантів, а також шанувальники, для яких джаз — це не просто музика. Як сказав один із глядачів, для нього «джаз це інтелектуальна музика, яка змушує думати і в той же час розслабляє, це свобода думки і вільне втілення цих думок».

Артисти розпочали виступ із авторської пісні Усеїна Бекірова «Саїд Хайтарма» («Танець Саїда»), що не випадково, адже в ній переплелися рідні його серцю народні кримськотатарські мотиви із сучасною музикою, наповнюючи зал надзвичайним теплом.

Презентуючи проект, Усеїн Бекіров зазначив, що музика, яку вперше почують шанувальники — це синтез кримськотатарської, української, балканської та вірменської музики.

Автор представив пісню-присвяту доньці, а також неймовірне аранжування всесвітньо відомого «Щедрика», яке викликало бурю овацій.

Кожна композиція розливалася звуками минулого і несподівано доповнювалася сучасними ритмами. Неймовірні музичні переливи не могли залишити байдужими слухачів, які не погодилися просто так відпустити музикантів і викликали їх на біс.

Після концерту кореспонденту QHA вдалося поспілкуватися з Усеєном Бекіровим, який розповів про унікальність проекту і плани на майбутнє.

— Унікальність проекту у нестандартних музичних класичних формах. Це ф'южн і фанк, ритмічно важкі джазові композиції, які не так уже й просто зіграти. На сцені були музиканти першого ешелону нашої країни, кожен по собі унікальний музикант, розповів у коментарі QHA Усеїн Бекіров.

Музикант зазначає, що в рамках даного експериментального проекту він намагається донести до людей вподобані етнічні мотиви народів світу, таким чином, прищеплюючи любов до джазу.

Останнім часом українці стали вже краще сприймати джаз, публіка почала звикати до гарної музики. Джаз це елітарна музика, вона важка за мисленням. Але радує те, що вона стає все популярнішою в нашій країні, говорить Бекіров.

Він розповідає, що український джазовий ринок величезний. В Україні працює багато хороших музикантів, проте зробити подібний проект вкрай складно.

На думку Усеїна Бекірова, в цьому є певна відповідальність уряду, який має звертати більше уваги на культуру.

І справа не лише у кримськотатарській музиці, а загалом у музиці в Україні. Уряду треба більше звертати увагу на культуру, адже вона в першу чергу і є надбанням народу. Що стосується кримськотатарської музики, то вона була «похована» на довгий час у зв'язку з депортацією та всіма спробами знищити наш народ. Музика відроджується, але треба розуміти, в якому вигляді її подавати,  упевнений музикант.

У планах відомого джазового музиканта продовжувати розвивати проект «Awakening», концертуючи з ним по містах України. Крім того, найближчим часом Усеїн Бекіров виступить з концертом у Варшаві (Польща).

QHA