КИЇВ (QHA) -

Перше відділення в оновленому форматі Укрпошти 03150 почало працювати у центрі Києва. У віділенні обслуговують клієнтів за електронною чергою, консультації відвідувачам надає адміністратор, окремо надаються поштово-логістичні та фінансові послуги, реалізовані додаткові сервіси.

Як передає кореспондент QHA, у відкритті відділення взяли участь міністр транспорту та інфраструктури Володимир Омелян та в. о. генерального директора Укрпошти Ігор Смілянський.

За словами Ігора Смілянського, раніше в цьому приміщенні розміром понад 400 кв.м. знаходилося звичайне відділення «Укрпошти». Тут був проведений капітальний ремонт, який обійшовся компанії у 3 млн грн, було проведено 2,5 тис погонних метрів електропроводки, встановлено нові металопластикові вікна, система централізованого опалення.

Володимир Омелян підкреслив, що «Укрпошта» відкрила це відділення за власні гроші.

— Укрпошта сама сплатила за цей ремонт, тут немає жодної копійки бюджетних коштів. На відміну від більшості країн ЄС, де є субсидування з боку державних бюджетів, де є підтримка тих чим інших видів діяльності національних пошт, Укрпошта отримує нуль фінансування з держбюджету. Це все винятково їхні зусилля, мобілізація їхніх ресурсів, за рахунок прозорості, за рахунок знищення корупційної складової, за рахунок особисто команди Укрпошти.

В експериментальному відділенні запроваджено принцип багатофункціональності операційних вікон — в одного працівника можна отримати і консультацію, і відправити лист чи посилку, і здійснити платежі. Відділення розділено на дві зони: в одній — можна отримати поштові послуги, в іншій — фінансові. Приміром, створено окремий зал, де пенсіонери можуть отримати пенсії.

У відділенні встановлена нова техніка. Зокрема, завдяки термопринтерам, час на виконання однієї операції скоротився з 1.30 хв до 20 секунд. В операційній залі постійно перебуває адміністартор, який допомагає відвідувачам.

Для зручності клієнтів, які замовляють товари через Інтернет, організовані столи для огляду посилок, перевірки дрібної побутової техніки. Ще одна новація — для тих, хто замовляє одяг або взуття в інтернет-магазинах. У відділенні є примірочна, де одразу після отримання, їх можна приміряти. У разі, якщо замовлене не підійшло або не сподобалось — одразу відіслати назад.

В оновленому відділенні можна скористатись новим продуктом «Smartbox», який поки що на ринку України надає лише «Укрпошта». Така послуга може бути цікава малим і середнім підприємцям, які з певною періодичністю продають певну кількість товарів через інтернет: посилки (а їх є чотири розміри) не потрібно зважувати, їх можна оформити вдома через особистий кабінет і ціна на відправку єдина по всій країні.

— Ми намагалися врахувати зауваження та пропозиції наших клієнтів щодо того, які зміни вони хотіли б бачити у роботі відділення та працівників. Наприклад, скаржилися, що юридичні особи приходять з пачками листів і вся черга чекає, поки вони відправлять кореспонденцію. Тепер вони обслуговуються у різних операторів,— зазначає Ігор Смілянський.

Водночас, в оновленому відділенні створені зручні умови не лише для клієнтів, але й для персоналу. Також за словами в.о. гендиректора зростає зарплатня працівників, проводиться їхнє навчання, в цілому надана можливість отримувати гроші у залежності від вкладеної праці.

— Заробітна плата в середньому в «Укрпошті» за останній рік збільшилася на 35%, цього року збільшиться ще на 25–30%. Але ж ми позбулися совкового підходу до заробітних плат. Раніше всі отримували однакову заробітну платню, зараз працівники, які працюють краще, можуть заробляти більше, це стосується і листонош, і операторів, — за кожний продаж вони можуть заробити більше — за посилки, за смски тощо. Персонал проходить навчання, у тому числі онлайн-навчання, навчання новим продуктам.

Міністр інфраструктури Володимир Омелян акцентував, що «Укрпошта» продовжить розвивати оновлений формат, продовжить закуповувати нову техніку, комп’ютери, нові вантажівки. У підсумку це дозволить вивести сервіс на європейський рівень по всій країні.

—  Реформи – це зручні відділення «Укрпошти», де люди можуть отримати гарантований, швидкий, якісний сервіс. Такий варіант відділення має бути стандартом для всієї «Укрпошти» по всій Україні, щоб люди відчували себе по-справжньому в Європі. Гарні умови важливі не лише для клієнтів, це важливо і для працівників «Укрпошти» — не кутатись в шуби і писати авторучками, які прив’язані на шнурочку до столу, а почувати себе в європейських умовах праці.

За словами Ігоря Смілянського, це відділення стане тестовим майданчиком для впровадження новітніх технологій обслуговування та послуг компанії, а позитивний досвід буде поширюватися на всю мережу. В планах Укрпошти на 2018 рік відкриття 100 відділень в оновленому форматі по всій Україні, а також проведення ремонту ще у 300 відділеннях, які вже існують. Зокрема, у Києві планується відкрити близько 50 відділень в оновленому форматі. З них 7–8 відділень будуть запущені з нуля і обійдуться у 50–100 тис грн кожне. В таку ж суму обійдеться і косметичний ремонт відділень

Смілянський також розповів, що «Укрпошта» планує цього року обладнати комп’ютерами усі села України, в яких мешкає понад 2 тисячі населення — це означає, що буде вдвічі збільшена кількість комп’ютеризованих сільських відділень. Він також повідомив, що «Укрпошта» планує розвивати кур’єрську доставку — спочатку це буде запроваджуватися у містах-мільйонниках.

Водночас Ігор Смілянський зазначив, що компанія могла б відкривати більше відділень в оновленому форматі та активніше розвивати послуги, якби Верховна Рада дозволила «Укрпошті» продавати непотрібне їй майно (старі будівлі, непотрібні бази відпочинку, земельні ділянки, старі автівки). Приміром, у разі внесення змін до відповідних законів, цьогорічна інвестпрограма була б збільшена удвічі — з 500–600 млн грн до 1,2 млрд грн.

Під час відкриття відділення нового формату Міністр інфраструктури України Володимир Омелян скористався послугами Укрпошти — отримав номер в електронній черзі, сформував смартбокс, відправив смартбокс та придбав страховий поліс.

QHA