КИЇВ (QHA) -

Асоціація рітейлерів України провела розслідування українських брендів і торгових марок, які, незважаючи на заборону, продовжують використовуватися на півострові.

За результатами дослідження було виявлено, що всі магазини, які зберегли колишні вивіски, зареєстровані на нещодавно створені компанії з російською реєстрацією. У переважній більшості випадків власниками цих підприємств числяться офшорні компанії, які належать іншим офшорним фірмам.

Так, у Севастополі продовжують роботу супермаркети бренду NOVUS, хоча інформацію про них з офіційного сайту компанії прибрали. У свій час у ЗМІ обговорювалася їхня передача російському ритейлеру Магніт, але, побоюючись санкцій, мережа відмовилася виходити на кримський ринок.

Залишився в Криму також бренд Фуршет. На офіційному сайті кримського підрозділу зазначено, що юридична адреса компанії в Сімферополі, а сама мережа українська.

Продовжує роботу і гіпермаркет Fozzy Cash & Carry, хоча його власником значиться також юрособа з Росії. При цьому на сайті сімферопольського ТРЦ Meganom досі написано: «Fozzy в Сімферополі — перший у Криму і шостий в Україні».

Збереглися магазини під вивіскою EVA в Ялті. У самій компанії вказали, що кримські активи компанії продані, а новому власнику дано дозвіл працювати під колишнім брендом.

Серед міжнародних брендів, присутніх у Криму через російські підрозділи, — Samsung, ECCO, Ашан і METRO. Також у ТРЦ і стріт-ритейлі півострова можна знайти багато магазинів, що працюють під міжнародними брендами: MANGO, Colins, Pierre Cardin та інші. Як і у випадку з українськими торговими марками, невідомо: хто і на яких підставах використовує вивіски, хто і як поставляє товар, і як на це реагують власники брендів.

Асоціація відзначає, що кримські бізнесмени у деяких випадках продовжують використовувати корпоративні кольори і фірмовий стиль українських брендів, змінивши лише назви. Наприклад, мережа дискаунтерів ПББ — Продукти Біля Будинку, що зберегла впізнаваний стиль АТБ. Інший випадок — магазини Чистий дім, яких, згідно з сайтом бренду, на території півострова не менше 20 відділень. За стилем і оформленням легко зрозуміти, що раніше в цих торгових точках знаходилися магазини мережі Космо.

— За три з половиною роки, що минули з анексії Криму, багато що змінилося: все більше українських бізнесменів згортають роботу в Криму, продаючи або передаючи активи місцевим підприємцям. При цьому в багатьох випадках нові власники «забувають» змінити вивіски, продовжуючи працювати, як і раніше, під відомим і звичним споживачам брендом, — йдеться в матеріалі видання.

Джерело: RAU

QHA