КИЇВ (QHA) -

Голова Херсонської облдержадміністрації Андрій Гордєєв висловив сподівання, що до кінця травня поточного року з’явиться нова позитивна інформація щодо співпраці компанії-лоукостера Ryanair й аеропорту «Херсон».

Як передає кореспондент QHA, про це він сказав на прес-конференції у Києві.

Гордєєв не надав інших деталей, пославшись на конфіденційність інформації, але нагадав, що днями міністр транспорту та інфраструктури Володимир Омелян повідомив про прогрес у цих перемовинах.

— Нещодавно міністр Омелян сказав: «Минулого тижня ми провели перемовини з компанією Ryanair і власниками аеропортів Мілану, Мальпенсе і Бергамо. Є оптимістичні розрахунки щодо залучення рейсів їхніх бортів до співпраці з аеропортом «Херсон»». Більше ніж сказав міністр, сказати не можу, це вимоги, які нам поставила компанія. Ми хочемо, щоб вже у 2019 році це було великим-великим стартом. Думаю, у травні, може у червні, вже буде все ясно.

Голова ХОДА також акцентував, що великі інфраструктурні об'єкти області — порти, аеропорт, потребують модернізації. І залученню іноземних партнерів сприятиме ухвалення і набуття чинності закону про концесії, оскільки воно дозволить модернізувати той же аеропорт під вимоги, які висувають міжнародні перевізники. Зокрема, для модернізації аеропорту «Херсон» необхідно близько 5 млн доларів, які на сьогодні держава не має можливості інвестувати, тому буде ініційована передача його в концесію. Модернізація аеропорту, в тому числі, сприятиме розвитку туристичної індустрії в регіоні.

— Ми зараз ініціюємо державно-приватне партнерство — здати в концесію наш Міжнародний аеропорт "Херсон", бо сьогодні ані він, ані ми не здатні інвестувати близько 5 мільйонів доларів у його інфраструктуру, щоби він був конкурентним і зміг задовольнити технічні вимоги того ж самого Ryanair з обслуговування його літаків або інших лоукостерів.

Гордєєв також зазначив, що саме через Херсонський аеропорт необхідно налагодити логістику з відправлення на експорт сільськогосподарської продукції, вирощеної аграріями області. Наприклад, зараз частина цієї сільськогосподарської продукції відправляється до Китаю через київський аеропорт «Бориспіль», однак в ОДА планують виправити таку ситуацію.

— Черешня, наприклад, у нас минулого року вся полетіла у Китай через «Бориспіль». А чому ми не можемо відправляти через Херсон?, — риторично запитує Андрій Гордєєв.

Президент Міжнародної громадської організації «Земляцтво Херсонщини», радник міністра інфраструктури з питань державно-приватного партнерства і один з ініціаторів розробки нового закону про концесії Юрій Гусєв також висловив сподівання, що ухвалений парламентом у першому читанні законопроект про концесії швидко пройде друге читання, буде підписаний президентом і набуде чинності, що дозволить почати реалізацію пілотних концесійних проектів, одним з яких є Херсонський морський торговельний порт.

Юрій Гусєв також повідомив, що за тиждень представники Міжнародної фінансової корпорації, як частини Світового банку, відвідають Херсон, де вивчатимуть питання, яким чином краще надати імпульс розвитку Херсонського аеропорту із залученням приватних інвесторів, з моделлю державно-приватного партнерства. За словами глави херсонського земляцтва, Херсонський аеропорт на сьогодні є одним з найбільш привабливих у переліку українських аеропортів, у тому числі й для залучення інвестицій. Зокрема, це підтверджує і збільшення кількості авіарейсів, і той перелік компаній, з якими аеропорт налагодив співпрацю: «Міжнародні авіалінії України», TurkishAirlines, «Браво», «АНДА ЕЙР», ЯНЕЙР», «Українські вертольоти».

Як повідомляло QHA, наприкінці березня Володимир Омелян повідомив, що Мінінфраструктури веде перемовини з Ryanair про початок перевезень з Херсона, щоб у тому числі кримчани, які проживають в тимчасово окупованому Криму, отримали можливість користуватися дешевим авіаперевізником для перельотів до Європи.

QHA