КИЇВ (QHA) -

Міністр інфраструктури Володимир Омелян анонсував створення на базі ПАТ «Укрзалізниця» вертикального холдингу, а також відзначив рекордний обсяг капітальних інвестицій, які компанія цього року спрямує на створення та модернізацію рухомого складу.

Як передає кореспондент QHA, про це міністр повідомив сьогодні на розширеному брифінгу Міністерства інфраструктури, присвяченому ключовим напрямкам роботи на поточний рік.

— В планах як УЗ і Міністерства інфраструктури, так і уряду — створення вертикального холдингу і завершення реформи корпоративного управління до кінця цього року. Серед ключового ми маємо рекордний обсяг інвестицій понад 18 млрд грн на 2018 рік.

За словами Володимира Омеляна, капінвестиції будуть спрямовані на придбання 30 нових локомотивів General Electric, 60 нових пасажирських вагонів, модернізацію 226 наявних пасажирських вагонів, виготовлення 3600 та модернізацію 10 тисяч вантажних вагонів.

З 2018 року «УЗ» розпочинає реалізацію шести великих інфраструктурних проектів, орієнтовною вартістю 10 млрд грн., зокрема з електрифікації напрямків перевезень, реконструкції колії тощо. Крім того, цього року «Укрзалізниця» переходить до ринкового принципу встановлення ціни на вантажні вагони, що, на думку міністра, закумулює додатковий фінансовий ефект для компанії.

В.о. Голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов висловив сподівання, що вже цього або наступного тижня буде  затверджений фінплан компанії, що є дуже оперативним, якщо порівнювати з попереднім досвідом, коли фінплан міг затверджуватися ближче до середини року.

За його словами, на цей рік у фінплані загалом передбачено 26,5 млрд грн капінвестицій, що більш ніж вдвічі перевищує минулорічний показник (10,9 млрд грн.) та майже у п’ять разів суму капінвестицій у 2014 році (4,5 млрд грн).

Говорячи про 18,5 млрд грн., які планується направити на рухомий склад, Кравцов зазначив, що впродовж двох років компанія зможе оновити близько 1/6 всіх пасажирських вагонів.

Щодо вантажних вагонів, то планується на власних підприємствах «УЗ» збудувати майже третину нових вагонів (на сьогодні парк вантажних напіввагонів «УЗ» складає близько 24 тисяч). Крім того, у планах відремонтувати понад 220 локомотивів, модернізувати 50 вантажних локомотивів та додатково провести модернізацію 18 тепловозів.

З важливих інфраструктурних проектів керівник «УЗ» назвав проекти з електрифікації виходу до Миколаївського порту, який є стратегічним для української економіки, зокрема для агробізнесу, а також розширення пропускної здатності до Маріуполя.

QHA