КИЇВ (QHA) -

Започаткована цього року децентралізація управління автомобільними дорогами і передача місцевій владі повноважень з ремонту та утримання доріг місцевого значення дозволить збільшити кількість і покращити якість автошляхів, зокрема у «глибинці».

Як передає кореспондент QHA, про це повідомив в.о.заступника Голови Державного агентства автомобільних доріг України Олександр Харченко сьогодні на розширеному брифінгу Міністерства інфраструктури, присвяченому ключовим напрямкам роботи на поточний рік.

Олександр Харченко нагадав, що з 1 січня цього року розпочалася децентралізація в автодорожній сфері і розпочав роботу Дорожній фонд.

— Зараз ми перебуваємо у процесі проведення капітального ремонту країни. З 1 січня втілюємо в життя децентралізацію доріг та імплементуємо Дорожній фонд. Ми робимо важливу справу повністю змінюємо систему управління дорожньою галуззю. Децентралізація це надзвичайно потужний поштовх для якісного розвитку та утримання автошляхів. Саме місцеві органи самоврядування стануть розпорядниками коштів для будівництва, ремонту місцевих доріг та нестимуть відповідальність за їхнє функціонування. Чіткий розподіл сфер відповідальності за дороги між центральними органами та місцевою владою дозволить забезпечити адресне спрямування коштів відповідно до найбільших потреб в областях.

За його словами, понад 120 тисяч кілометрів автодоріг місцевого значення (123 тис.105 км) вже передано у відання обласних державних адміністрацій. В межах цих реформ цього року 35% державного дорожнього фонду в обсязі 11 млрд 530 млн грн будуть спрямовані до облдержадміністрацій та міста Києва.

Керівник «Укравтодору» наголосив, що відтепер кожний голова ОДА матиме усі важелі впливу, щоб забезпечити жителів областей хорошими якісними дорогами.

За словами Олександра Харченка, Укравтодор виконав увесь комплекс заходів для втілення децентралізації управління дорожньою мережею України. Зокрема реалізовано план заходів з передачі доріг місцевого значення, обласні держадміністарції затвердили переліки доріг, які підлягають передачі, була проведена інвентаризація доріг місцевого значення, були видані розпорядчі документи про надання згоди на передачу доріг по всіх областях та завершені роботи з приймання і передачі цих доріг.

Олександр Харченко також розповів, що після децентралізації в зоні відповідальності Укравтодору залишилося 47 тис. км доріг державного значення і 60% Дорожнього фонду в обсязі 19 млрд 560 млн грн буде спрямовано на них, зокрема 6 млрд 600 млн грн буде направлено на будівництво і реконструкцію автодоріг державного значення, 3 млрд 400 млн грн — на їхнє експлуатаційне утримання; 5% Дорожнього фонду спрямують на заходи безпеки. Керівник «Укравтодору» також повідомив, що з цих коштів 6 млрд грн буде спрямовано на погашення боргових зобов'язань Укравтодору за попередні роки, при тому, що загальна сума боргових зобов'язань наразі становить понад 42 млрд грн.

— В цілому на ремонтно-будівельні роботи на державній мережі доріг в цьому році плануємо спрямувати біля 18 млрд грн.

За його словами, на сьогодні основна політика Укравтодору на дорогах державного значення полягає у виконанні робіт за маршрутним принципом (в першу чергу будуть ремонтувати і реконструювати найважливіші траси). Цього року за окремими бюджетними програмами здійснюватиметься фінансування таких доріг, як Львів-Тернопіль-Вінниця-Умань-Одеса-Миколаїв — це дороги М12, М05, М14 (GO Хайвей, яка поєднає Балтику і Чорне море) загальною сумою 4 млрд грн, Київ-Харків-Довжанський  2 млрд грн, Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка, Харків-Богодухів-Охтирка  2 млрд грн., Житомир-Чернівці  1 млрд грн., і розвиток доріг Львівської області  357 млн грн.

Олександр Харченко звернув увагу на те, що масштабні ремонти на дорогах потребують величезну кількість матеріалів, як інертних щебнів, так і бітумів, і для реалізації цих програм в Україні потрібна наявність підрядних організацій.

Він також розповів, що в середньостроковій перспективі «Укравтодор» планує здійснювати реконструкцію, середній та поточний ремонт відповідно до Державної програми розвитку доріг державного значення на 2018-2022 роки.

— Проект ми підготували і передали до Міністерства інфраструктури і найближчим часом очікуємо, що вона (програма) буде затверджена в цілому. Згідно з цією програмою, наше основне завдання — за 5 років з'єднати якісними дорогами усі регіональні центри країни. Це дасть імпульс економічному розвитку держави. Ми готови втілювати реформи в життя, щоб українці і гості нашої держави мали якісні дороги, могли ними користуватися і насолоджуватися, — підсумував керівник «Укравтодору».

Міністр інфраструктури Володимир Омелян зазначив, що цього року відомство розраховує на фінансування дорожньої галузі в обсязі до 50 млрд грн, з яких Дорожній фонд 32,6 млрд грн., 6,4 млрд грн додаткові бюджетні програми.

Раніше повідомлялося, що Укравтодор займається підготовкою до запуску будівництва першої концесійної дороги Київ — Біла Церква. 

ФОТО: Автомобільна дорога загального користування державного значення М-15 Одеса-Рені (на Бухарест).

QHA