KİEV (QHA) -

Rusya’nın propaganda medya holdingi Rusya Devlet Televizyon ve Radyo Şirketi muhabiri Oleg Pakşin’in Ukrayna’ya girişinin engellendiği iddia edildi.
 
Rus propaganda medyalarında yer alan bilgiye göre Rus gazeteci Oleg Pakşin, Ukrayna’ya İstanbul üzerinden çalışmak amacıyla değil turist olarak geldiğini savundu. 
 
Propagandacı Rus televizyon kanallarından birine bugün 11 Ocak'ta konuşan Pakşin, “Neredeyse bir gün Borispol havalimanında kaldım… Dün (10 Ocak) akşam, Borispil’e İstanbul’dan geldiğimdd sınır kontrolünde ülkeye girmem yasaklandı” dedi.

Ülkeye girişinin “Ukrayna’da bulunmayı planlandığı amacı doğrulayamadığından” dolayı engellendiğini savunan Pakşin, “Aslında amacım çok basit, turizm, buraya sadece bir gün için geldim. Pasaportsuz kullanamadığım, başka havalimanından olduğu için artık geçersiz olan dönüş biletleri de elimdeydi” dedi.
 
Daha önce Ukrayna Güvenlik Servisi (SBU), 7 Kasım 2017’de Rusya devlet haber ajansı çalışanı Rus gazeteci Zahar Vinogradov’un da 5 yıl süreyle Ukrayna’ya girişini yasaklamıştı.
 
5 Ekim 2017 tarihinde Ukrayna Güvenlik Servisi, Rusya’nın Kremlin yanlısı NTV televizyon kanalının muhabiri Vyaçeslav Nemışev’i de sınır dışı etti. Ağustos ayında ise Rusya’nın birinci kanalının muhabiri Anna Kurbatova’nın Ukrayna’ya girişine izin verilmedi.
 
Bunun dışında Ukrayna Güvenlik Servisi (SBU), Kremlin yanlısı propagandacı İgor Petraşeviç'in 3 yıl süreyle Ukrayna’ya girişi yasaklandı.

QHA