AKMESCİT / SİMFEROPOL (QHA) -

Rusya tarafından işgal edilen Kırım’ın sözde Başbakan Yardımcısı Georgiy Muradov, Ukrayna yönetiminin, aralarında Kırım’daki propaganda sitelerinin de yer aldığı ayrılıkçı içerikli sitelerin bloke edilmesi ile ilgili planlarının “totaliter düşüncenin yansıması” olduğunu ileri sürdü.
 
Kremlin yanlısı yerel propaganda medyalarına konuşan Georgiy Muradov, günümüzde Rusya’nın işgali altında bulunan Kırım’ın “barış ve uyum içinde yaşadığını” iddia etti.
 
Muradov, “Bu totaliter düşüncenin ve Ukrayna halkının Kırım’daki gerçekleri, günümüzdeki Kırım’ın barış ve uygum içinde yaşaması hakkındaki gerçeği bilmesini önleme isteğinin yansıması. Ukrayna yönetimi, beyin yıkamayı arttırmak ve Ukraynalıların bilincini yeniden biçimlendirmek, onları hem Donbas hem Kırım hem de genel olarak Rusya’ya karşı düşmanca davranmaya koşullandırmak için her şeyi yapıyor” diye konuştu.

Ukrayna yönetiminin davranışının “ilgili uluslararası sözleşmelere aykırı” olduğu fikrini paylaşan Muradov, ancak Batı’da nedense kimsenin buna dikkat etmediğini söyledi.
 
Daha önce Ukrayna Enformasyon Politika Bakanlığı’nın, Ukrayna Güvenlik Servisi’ne (SBU) ülkede yasaklanması önerilen internet siteleri listesini sunduğu bildirilmişti. Aralarında novorosinform.org, novorossia.today, novoross.info, animaydan.info, rusvesna.su sitelerinin yer aldığı listede 20 site bulunuyor. Listede ayrıca Rusya tarafından işgal edilen Kırım’da faaliyet gösteren “Kırım’un Rus Toplumu”, Kırım Gerçeği gazetesi ve Kırım televizyon ve radyo şirketinin siteleri dahil Kremlin’in kontrolü altındaki propaganda medyaları da yer aldı.  Söz konusu sitelerde yer alan bilgilerin Ukrayna’nın toprak bütünlüğü ile ilgili yasağının ihlali olduğu belirtildi.
 
Söz konusu listenin tamamı Ukrayna Enformasyon Politika Bakanlığı’nın sitesinde yayınlandı.

QHA