NEW YORK (QHA) -

The New York Times gazetesi, 11 Kasım tarihinde yayınlandığı, “Putin’in Kırım’a giden köprüsü araçtan çok sembolizm taşıyor.” isimli makalesinde yer alan ve Rusya tarafından işgal edilen Kırım’ın “tartışmalı bölge” olarak gösterildiği haritayı, Ukrayna Dışişleri Bakanlığı’nın eleştirilerine rağmen yeniden düzenlemeyecek.

Tartışma konusu haritanın yayınlandığı “Putin’in Kırım’a giden köprüsü araçtan çok sembolizm taşıyor” başlıklı makalenin yazarı İvan Neçepurenko yaptığı açıklamada, “Gazete tüm tartışmalı bölgeleri aynı şekilde işaret ediyor. Örneğin Golan Tepeleri (İsrail ve Suriye tarafından tartışılıyor) yada Keşmir (Hindistan ve Pakistan tarafından tartışılıyor) için. Harita yeniden düzenlenmeyecek.” diye kaydetti.

Gazeteci ayrıca The New York Times gazetesinin büyük ihtimal bu konuda başka bir açıklama yapmayacağını ifade etti. Daha önce Neçepurenko, bahse konu haritayla ilişkisi olmadığını savunmuştu.. Neçepurenko, The New York Times gazetesinin, makaleyi yayınlarken içine eklenecek resimler konusunda kendisiyle görüşmediğini ifade etti.

Bilindiği gibi, Amerikan gazetesi The New York Times’in yayınladığı haritada Rusya tarafından işgal edilen Kırım’ı “tarafsız bölge” olarak gösterdiği bildirilmişti. Harita, 11 Kasım’da yayınlanan ve Rusya’nın işgal ettiği Kırım’da Kerç Boğazı'nda gerçekleştirdiği köprü inşaatını anlatan “Putin’in Kırım’a giden köprüsü araçtan çok sembolizm taşıyor” isimli makalede yer aldı.

Muhalif Rus politikacı, eski dünya satranç şampiyonu Garri Kasparov konu ile ilgili yaptığı açıklamada, “NY Times’in söz konusu haritasında Kırım’ı Rusya’yla aynı renkte “tartışmalı” olarak gösteriyor. Evet, işgalci Putin yüzünden tartışmalı! Acıklı ve yanlış. Kırım - Ukrayna’dır. Düzeltin.” diye kaydetti.

Hatalı harita olayına tepki gösteren Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Maryana Betsa, “Kırım “tartışmalı” bölge değil. Kırım, geçici işgal altındaki bölge. İşgalci de belli – Rusya Federasyonu. NY Times’a başvuracağız. Hatalar düzeltilmeli.” diye kaydetti. 

QHA