LONDRA (QHA) -

İngiliz Times gazetesinin mensubu, Rusya’nın “Rossiya 24” televizyon kanalının görevlisinin kendisine Ukrayna Cumhurbaşkanı Petro Poroşenko’nun telefon görüşmelerinin sahte ses kayıtları ile ilgili yalan haber yapma teklifinde bulunduğunu bildirdi.
 
Gazeteci Maxim Tucker’in bildirdiğine göre, bir Rus gazeteci, güya bir Ukraynalı gazetecinin batılı gazeteciye ses kayıtlarını devrettiği, ardından gazetecinin bu kayıtları Rus televizyon kanalıyla paylaştığını söyleyerek, ilgili bir röportaj yapılması için kendisini Moskova’ya davet etti.
 
Tucker, yalan bir röportaj hazırlanması teklifine öfkelenerek “Rossiya 24” televizyon kanalının görevlilerini propagandacı olarak, Rus gazetecinin teklifin ise “propaganda operasyonu” olarak adlandırdı.
 
Daha önce İngiltere’de Rus propagandasını yapan Russia Today televizyon kanalının tüm banka hesaplarının bloke edildiği bildirilmişti.
 
Avrupa Parlamentosu, 23 Kasım tarihinde Rusya dahil olmak üzere üçüncü ülkelerin yaptığı propagandayla mücadele etmeye ilişkin kararı kabul etti. Söz konusu karara göre, Avrupa’da Rus medyası tarafından yayınlanan bilgiler dahil yalan bilgileri açığa vuracak özel ajanslar faaliyet gösterecek.
 
Söz konusu kararı yorumlayan Rusya Devlet Başkanı Vladmir Putin, "Eğer böyle bir karar alındıysa, Batı toplumunun demokrasi anlayışında, bu örnekte Avrupa Parlamentosu düzeyinde açık bir bozukluk gözlemliyoruz demektir. Sonunda aklıselimin hakim olmasını ve herhangi bir kısıtlama yaşanmamasını umut ediyorum" diye konuştu.

QHA