KİEV (QHA) -

Ukrayna Ulusal Televizyon ve Radyo Kurulu, 12 Ocak 2017 tarihinde aldığı kararla Rusya’nın muhalif “Dojd” televizyon kanalının Ukrayna’da yayın yapmasını yasakladı. Kurul üyesi Sergey Kostinskiy’in yaptığı açıklamaya göre, söz konusu kararın alınmasına Rusya’nın Avrupa Sınır Ötesi Televizyon Sözleşmesi’ni onaylamaması sebep oldu. Artık söz konusu sözleşmenin onaylandığı ülkede herhangi bir Rus kanalının yayın yapmasının yasaklanabileceği belirtildi.

Öte yandan Rus kanalının yasaklanmasına neden olan diğer bir dizi gerekçeden de söz eden Kostinskiy, kanal çalışanlarının Rus işgali altındaki Kırım’ı Rus toprağı olarak göstererek ve Kırım’a yaptıkları ziyaretler için Ukrayna’nın onayını almayarak defalarca Ukrayna yasalarını ihlal ettiklerini belirtti.

Yasak kararının bir ay sonra yürürlüğe gireceği bildirien Kostinskiy, Ukrayna Uluslar Televizyon ve Radyo Kurulu’nun Dojd televizyonunda Ukrayna’nın devlet sınırları ve toprak bütünlüğünü kabul etmeyen ve televizyon kanalının internet sayfasında Kırım’ın Rusya’nın toprağı olarak gösterildiği haritaların yayınlandığını defalarca tespit ettiğini kaydetti ve “’Kırım Kimin?’ şeklinde asıl bir soru var. Bize göre, Dojd televizyonu bu soruya net cevap verdi: 'Kırım Rusya’nın'. Bu da tüm Rus televizyon kanallarının temel sorunu, bağımsız kanalların bile.” şeklinde konuştu.

QHA