KİEV (QHA) -

Ukrayna Milli Televizyon ve Radyo Konseyi, Belarus’un yurtdışına yayın yapan Belarus 24 adlı kanalının, yayınladığı programlardan birinde Kırım yarımadasının olmadığı Ukrayna haritasını kullandığından şikayetçi. Ukrayna Milli Televizyon ve Radyo Konseyi, Ukrayna yasalarının ihlalini ortadan kaldırma talebiyle kanalın müdürüne mektup yazdı.
 
Mektupta, “Kanalın benzer politikası, televizyon kanalının Rusya Federasyonu’nun Kırım Özerk Cumhuriyeti’nin işgali olmak üzere Ukrayna’ya karşı saldırgan eylemlerini desteklediğini gösteriyor. Bu, Ukrayna’nın anayasal düzeninin yıkılması, enformasyonun toprak bütünlüğünün ihlal edilmesi, savaş, şiddet, etnik, ırk, dini nefretin kışkırtılmasının propagandası, terör eylemlerinin gerçekleştirilmesi, insan hak ve özgürlüklerine kastedilmesi için kullanılamadığı ile ilgili
Ukrayna’nın “Enformasyon Hakkında” yasasının 28. Maddesinin ihlalidir” denildi.
 
Belarus 24 televizyon kanalından, yayınladığı programların içeriğini Ukrayna’nın “Televizyon ve Radyo Yayını İle İlgili” yasasının 6. Maddesinin 2. Fıkrasına ve “Enformasyon Hakkında” yasasının 28. Maddesinin 1. Fıkrasına uygun hale getirmesini talep eden Televizyon ve Radyo Konseyi, “Ukrayna yasalarının göz ardı edilmesi halinde Konsey, Belarus 24 televizyon kanalının programlarının Ukrayna’da yayınlanmasının durdurulması ile ilgili konuyu masaya yatırmak zorunda kalacak” diye kaydetti.

 

QHA