KİEV (QHA) -

Kırım Tatar Milli Meclisi üyesi, Kırım Haber Ajansı (QHA) Müdürü Gayana Yüksel, işgalcilerin Kırım’ın ilhakından sonra ilk olarak Ukrayna yanlısı basını yarımadanın dışına iterek enformasyon alanına baskı uygulamaya başladığını ifade etti.

“İşgalin Üçüncü Yılında Kırım: Durum, Sonuçlar, Perspektifler” adlı açık oturumda konuşan Yüksel, “Daha önce birçok basın kuruluşu ve gözlem gruplarının erişimine açık ve özgür Kırım, (şimdi) kapalı bölgeye dönüştü. Kırım’ın işgalinden sonra enformasyon alanı değişmeye başladı. Gazetecilere karşı cezai takibat başladı, basın kuruluşlarına baskınlar, tehditler, aleni baskıya dönüşen ve gazetecilere bu faaliyet alanında çalışmaya devam edemeyeceklerini söyledikleri “önleyici konuşmalara” davetler başladı.” dedi.

Gayana Yüksel, “Çernomorskaya” ve ATR televizyon kanalları, Kırım Haber Ajansı (QHA), “Gazeteci Araştırmaları Merkezi”, “Sobıtiya Krıma”, “Krım.Realii”(Kırım.Hakikat), “15 dakika”, Black Sea News” siteleri, “Krımska Svitlıtsa” gazetesi, Meydan radyosu ve Lale çocuk televizyon kanalı olmak üzere toplam 11 basın kuruluşunun Kırım’ı terk ederek faaliyetlerini Ukrayna’nın ana kısmında sürdürmek zorunda kaldığını ifade etti.

“Günümüzde Kırım medya kuruluşları doğal olmayan şartlarda Kırım konusunu aydınlatmaya devam ediyor. Basın mensupları, erişimlerinin olmadığı bölge hakkında bilgi aktarıyorlar.” diyen Yüksel, Kırım’da işgal başladığından beri gazetecilere yönelik 460’tan fazla ihlal kaydedildiğini, ayrıca üç yılda yüzlerce basın kuruluşunun faaliyetlerine son vermek zorunda kaldığını belirtti.

Gayana Yüksel tüm baskılara ve Kırım’ın tecrit alanına dönüşmesine rağmen Ukrayna’da faaliyet gösteren Kırım basının odak noktası olmaya devam edeceğini vurguladı.

QHA