KİEV(QHA) -

Ukrayna Milli Televizyon ve Radyo Konseyi, İtalyan World Fashion Channel Europa S. R. L. televizyon şirketinden, internet sitesinden işgal edilen Kırım’ın Rusya’nın bir parçası olarak gösterildiği haritayı kaldırmasını talep etti.

 

Ukrayna Milli Televizyon ve Radyo Konseyi’nin basın servisinden gelen açıklamada, “Televizyon şirketinin internet sayfasında, sınırlarına işgal edilen Kırım Özerk Cumhuriyeti’nin de dahil edilmiş Rusya Federasyonu haritası yayımlandı.” denildi. Söz konusu haritanın yayımlanmasının Ukrayna Bilgi Yasası’nın 28. maddesini ve Avrupa Sınırötesi Televizyon Sözleşmesinin 7. maddesini ihlal ettiğini kaydedildi.

 

 

 

Daha önce, İtalya’nın önde gelen spor gazetesi Gazzetta dello Sport, 13 Eylül tarihli sayısında gazetede yer alan makalede Rus işgali altındaki Kırım'ın Rusya toprağı olarak gösterilmesi sebebiyle özür dilediğini bildirilmişti. Bundan dolayı Ukrayna Milli Televizyon ve Radyo Konseyi şirkete hitap ederek söz konusu haritayı internet sitelerinden kaldırmaya talep etti.

 

Televizyon şirketinin talebi yerine getirmemesi durumunda, "World Fashion Channel"ın Ukrayna’daki yayının durdurulacağı belirtildi.

QHA