AKMESCİT / SİMFEROPOL (QHA) -

Rusya tarafından işgal edilen Kırım’daki işgalciler, yarımadadaki “Millet” adlı propagandacı Kırım Tatar televizyon kanalının başına sözde İç Politika, Enformasyon ve İletişim Bakanlığı’nda görev yapan Ervin Musayev’i getirdi.
 
Konuyla ilgili bilgileri paylaşan gazeteci Şevket Namatullayev, “Kanalın başkanlığını “Enformasyon Politika Bakanı” Polonskiy’nin adamı Ervin Musayev yapacak. Daha önce sözde İç Politika, Enformasyon ve İletişim Bakanlığı’nda İç Politika Bölümü Başkan Yardımcılığını yapmıştı. Kanal Balbek-Smirnov-İlyasov’un kontrolü altından yavaş yavaş Polonskiy’in kontrolüne geçiyor” diye kaydetti.

Kanalın eski yöneticisi Seyran Mambetov, eşi Susanna Mambetova ve meslektaşı Susanna Halilova’nın işten atıldığını belirten Namatullayev, “Seyran Mambetov  başkanlığında eski yönetim (eşi Susanna Mambetova ve meslektaşı Susanna Halilova dahil) “devlet parasını zimmetine geçirme” gerekçesiyle işten atıldı. Onların aleyhine dava açılmadan, sessizce gitmelerine izin verildi. Kanalın başına işbirlikçi Eyvaz Ümerov da adaylık etmişti, ama istediği olmadı” dedi.
 
Geçtiğimiz günlerde Rusya tarafından işgal edilen Kırım’da yayın yapan “Pervıy Krımskiy” ve Millet televizyon kanallarının finansmanının azaltıldığı açıklandı. Daha önce çalışanların ortalama maaşı 20-25 bin ruble düzeyindeyken, şimdi maaşlar 15-17 bin rubleye kadar azaltıldı. Çalışanların bildirdiğine göre, işgalciler prim ödemelerini de iptal etti.
 
Propagandacı Millet televizyon kanalı, işgalci yönetim tarafından Eylül 2015’te kurulmuştu ve Rusya Federasyonu marşını çalarak yayına başlamıştı. 

QHA