KİEV (QHA) - 27 TEMMUZ 2018 -

Rus işgali altında bulunan Kırım’da yaklaşık 30 Ukrayna web sitesi engellenmiş durumda olduğu bildirildi.

Kırım İnsan Hakları Grubu teşkilatı araştırmacısı İrina Sedova, 26 Temmuz’da Kiev’de düzenlenen basın toplantısı sırasında yaptığı konuşmasında Rus işgalcilerin en çok işgal sonrası yarımadayı terk eden ve Kırım’a yayın yapan yerel medya organlarından korktuğunu ifade etti.

KIRIM'DA LİNKEDLN YASAK

“Yani Kırım hakkında gerçekleri yazan siteler. Bu tarz yayın organları işgal yönetiminin işine gelmiyor ve Kırımlıların bu sitelerden bilgi almaması için tüm önlemler alınıyor.” diyen Sedova, birçok sitenin mahkeme kararı olmadan erişime engellendiğini kaydederek, bunlardan bir tanesinin de iş ağı LinkedIn olduğunu belirtti.

Ukrayna Milli Televizyon ve Radyo Konseyi üyesi Sergey Kostinskiy, mart ayında yaptığı açıklamada, 31 televizyon kanalı ve 39 radyo istasyonunun işgal nedeniyle Kırım’da yayın yapmayı durdurduğunu bildirmiş, işgal nedeniyle Ukrayna medyasının 2014 yılında yaklaşık 240 milyon grivna zarar ettiğini açıklamıştı.

Kırım İnsan Hakları Grubu, temmuz 2017’de Rus işgali altında bulunan Kırım’da 5 farklı internet sağlayıcısı üzerinden sitelerin erişime açık veya kapalı olduğunu araştırmış, yarımadada aralarında QHA’nın (Kırım Haber Ajansı) da olduğu 27 sitenin kısmen veya tamamen erişime kapalı olduğu öğrenilmişti.

QHA