AKMESCİT/SİMFEROPOL (QHA) 25 TEMMUZ 2018 -

Rusya tarafından işgal edilen Kırım’da Kremlin yönetimine bağlı yeni bir propaganda televizyon kanalı yayına başladı.

 

23 Temmuz’da açılan Tavrida televizyon kanalı, işgalden sonra el konulan Ukrayna’ya ait Kırım televizyon kanalına ait binaya yerleşti.

 

Rusya Devlet Televizyon ve Radyo Yayın Şirketi’nin bir şubesi olarak işgal edilen Kırım’da açılan kanalın başına Nikolay Dolgaçov getirildi. Dolgaçov eskiden Kremlin propagandasını yapan Rossiya 24 televizyon kanalında çalışıyordu.

 

 

Daha önce, Ukrayna Ulusal Televizyon ve Radyo Konseyi üyesi Sergey Kostinskiy, 2018 yılında Rusya tarafından işgal edilen Kırım’a Herson bölgesinde yerleştirilen iki yayın kulesinden yayın yapılacağını bildirmişti.

QHA