NEW YORK (QHA) -

The New York Times gazetesi, 11 Kasım tarihinde yayımladığı, “Putin’in Kırım’a giden köprüsü araçtan çok sembolizm taşıyor” isimli makalesinde yer alan haritada, Rusya tarafından işgal edilen Kırım’ın “tartışmalı bölge” olarak verilmesini yorumladı.
 
The New York Times Sözcüsü Danielle Rhoades Ha konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Şu anda söz konusu meseleyi inceliyoruz” diye konuştu.
 
Öte yandan tartışma konusu haritanın yayımlandığı “Putin’in Kırım’a giden köprüsü araçtan çok sembolizm taşıyor” başlıklı makalenin yazarı İvan Neçepurenko, bahse konu haritayla ilişkisi olmadığını savundu. Neçepurenko, The New York Times gazetesinin, makaleyi yayınlarken içine eklenecek resimler konusunda kendisiyle görüşmediğini ifade etti.

Daha önce Amerikan gazetesi The New York Times’in, yayınladığı haritada Rusya tarafından işgal edilen Kırım’ı “tarafsız bölge” olarak gösterdiği bildirilmişti. Harita, 11 Kasım’da yayınlanan ve Rusya’nın işgal ettiği Kırım’da Kerç Boğazı'nda gerçekleştirdiği köprü inşaatını anlatan “Putin’in Kırım’a giden köprüsü araçtan çok sembolizm taşıyor” isimli makalede yer aldı.
 
Muhalif Rus politikacı, eski dünya satranç şampiyonu Garri Kasparov konu ile ilgili yaptığı açıklamada, “NY Times’in söz konusu haritasında Kırım’ı Rusya’yla aynı renkte “tartışmalı” olarak gösteriyor. Evet, işgalci Putin yüzünden tartışmalı! Acıklı ve yanlış. Kırım - Ukrayna’dır. Düzeltin” diye kaydetti.
 
Hatalı harita olayına tepki gösteren Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Maryana Betsa, “Kırım “tartışmalı” bölge değil. Kırım, geçici işgal altındaki bölge. İşgalci de belli – Rusya Federasyonu. NY Times’a başvuracağız. Hatalar düzeltilmeli” diye kaydetti. 

QHA