VİLNİUS (QHA) -

Litvanya’da 2 Ekim tarihinde Rusya’nın “TVTSi” (ТВЦі) adlı televizyon kanalının ülkede yayınlanması yasağı yürürlüğe girdi. Yarın için geçerli olacak yasağın uygulanmasının sebebinin (halka yönelik) savaş ve kin tahriki olduğu ifade edildi.
 
Litvanya’daki medyaların bildirdiğine göre Litvanya Radyo ve Televizyon Komisyonu, kanalın yayınının yasaklanması ile ilgili kararı daha iki hafta önce kabul etti. Komisyon, söz konusu televizyon kanalında ihlallerin tekrarlandığını, daha önce uygulanan yaptırımların ise sonuç vermediğini belirtti.
 
Radyo ve Televizyon Komisyonu’nun ilgili kararı Vilnius Bölge Mahkemesi tarafından onandı.

Komisyon’dan yapılan açıklamada, “Rusya Devlet Duması milletvekili Vladimir Jirinovskiy’nin 10 Eylül tarihinde yayınlanan “Bilme Hakkı” adlı programda yaptığı açıklamalar komisyonun dikkatini çekti. Komisyon, bahsi geçen açıklamaların insanları savaş, diğer halklara yönelik kin ve hoşgörüsüzlük yönünde kışkırttığını tespit etti. Programda Jirinovskiy, Ukrayna’nın ve Transdinyester’in işgalinden söz etti” denildi.
 
Programa ilişkin yazılı açıklamada bulunan Rus televizyon kanalının temsilcileri, yayın sırasında ihlale yer verildiğini kabul etmedi.
 
Litvanya, Rusya’nın Kırım’ı işgal ettiği ve Ukrayna’nın doğusundaki ayrılıkçıları desteklemeye başladığı 2014 yılından itibaren Rus televizyon kanallarının yayınını sınırlamaya başladı. Rusya’nın “TVTSi” (ТВЦі) adlı televizyon kanalının Litvanya’da yayını daha önce Nisan ayında bir ay süreyle yasaklanmıştı. Yayının yasaklanmasının sebebi, kanalın bir programında Litvanya’daki 13 Ocak 1991 olayları ile ilgili iftira niteliğindeki bilgilerin yayınlanması olmuştu.
 
"TVTSi” (ТВЦі) televizyon kanalı, Rusya’nın devlet televizyon şirketi olan TV Tsentr’e bağlı.

QHA