BRÜKSEL (QHA) -

NATO Sözcüsü Oana Lungescu, 2014 yılında Kırım’ın Rusya tarafından işgal edilmesinden sonra Rus propagandası ve yalan haberlerin sayısında büyük bir artış olduğunu bildirdi.
 
Konuyla ilgili açıklamada bulunan Oana Lungescu, NATO ve Avrupa Birliği’nin üst düzey yöneticileri arasında, Rusya’nın televizyon ve interneti yalan haberleri yaymak amacıyla kullanma kabiliyetine ilişkin endişelerin arttığını belirtti.
 
Rusya’nın Sputnik ve Russia Today (RT) gibi medya şirketlerinin birçok kez yalan haber yayınladığına dikkat eden NATO Sözcüsü Lungescu, “NATO, Kırım’ın yasa dışı işgalinden sonra büyük oranda artan Rus propagandası ve dezenformasyon ile karşı karşıya” dedi.
 
NATO’nun 2014 yılında kurduğu özel bir sitenin, düzenli olarak Sputnik, RT ve Rusya hükümetine ait veya onun tarafından kontrol edilen bir dizi başka medya organlarınca yayınlanan Rusya’nın NATO ile ilgili 32 mitini (yalan haberi) kayda geçirdiğini ifade eden Oana Lungescu, Rusya’nın life.ru sitesinin güya NATO Genel Sekreteri Jens Stoltenberg ve Ukrayna Cumhurbaşkanı Petro Poroşenko’nun telefon görüşmesi olarak lanse edilen kurgulanmış bir ses kaydının yayınladığını, bunun son örneklerden biri olduğunu dile getirdi.
 
Lungescu, “Böyle bir telefon görüşmesi hiç olmadı. Bunun dezenformasyon olduğu çok açık.” diye vurguladı.
 
Başka örnekleri de dile getiren Lungescu, 2016 yılının Temmuz ayında, Sputnik, RT ve diğer Rus sitelerin İzmir’de NATO üssünde yangın meydana geldiğine dair haberler yayınladıklarını, bunu Türkiye’de askeri darbe girişiminin ardından sabotaj olarak lanse ettiklerini belirtti.
 
Oana Lungescu, “Bu bilgilere düzenlemeler getirilmesi için Sputnik, RT ve diğer medyalarla irtibat kurduk, çünkü söz konusu yangın ormanda, üsten belirli bir uzaklıkta meydana geldi ve üsle hiçbir ilgisi yoktu” diye kaydetti.
 
Rusya, diğer ülkelerin iç işlerine karışma girişimlerini her zaman reddediyor. Kremlin’in propaganda aracı olan Rus devlet medyaları, Batılı medyaların göz ardı ettiği alternatif görüşleri temsil ettiklerini savunuyorlar.

Avrupa Parlamentosu Dış İlişkiler Komitesi'nin 11 Ekim, Pazartesi günü kabul ettiği kararında Rus hükümetinin Avrupa değerlerini yok etmeyi hedefleyen bir propaganda yürüttüğü kaydedilmişti. Kremlin'in Avrupa Birliği'ndeki tek tek gazetecileri ve siyasetçileri hedef aldığı belirtilirken, kararda şu ifadelere yer verilmişti: "Rus hükümeti demokratik değerlere saldırmak, Avrupa'yı bölmek, Rusya'ya destek toplamak ve Avrupa Birliği'nin doğusunda başarısız devletlerin bulunduğu intibasını uyandırmak için düşünce kuruluşları, (Russia Today gibi) çok dilli televizyon kanalları, sözde haber ajansları, sosyal medya ve internet trolleri gibi geniş bir araç yelpazesini saldırgan bir tarzda devreye sokuyor.”

QHA