KİEV (QHA) - 22 HAZİRAN 2018 -

Amerikan Bloomberg şirketi Rus işgali altındaki Kırım’ın olmadığı Ukrayna haritası yayınladı.

Ukrayna Enformasyon Politika Bakan Yardımcısı Emine Ceppar, şirkete söz konusu olayla ilgili tepkide bulunacağını ifade etti.

Rusya, Kırım’ı 2014 yılında işgal etti. Ukrayna Parlamentosu, Kırım’ın Rusya tarafından işgalinin başlangıç tarihi olarak 20 Şubat’ı belirledi. Dünyadaki ülkelerin çoğu Kırım’ın Rusya tarafından işgalini kabul etmiyor, Ukrayna Kırım yarımadasını geçici olarak işgal edilen bölge olarak görüyor.

Rus propagandasının çabaları sayesinde dünyanın farklı ülkelerinde basılan haritalarda Ukrayna’ya ait işgal altındaki Kırım, Rusya’nın parçası olarak gösterilmeye çalışılıyor. 

Mayıs ayında Fransa Kültür Bakanlığı, Rusya tarafından işgal edilen Akyar (Sivastopol) şehrini Rusya Federasyonu'nun bir parçası olarak gösterdi.

Kütlür Bakanlığının “Müze Gecesi 2018” projesi çerçevesinde kullandığı haritada Akyar şehri Rusya Federasyonu olarak işaret edildi.

Söz konusu olay; Fransa’da hatalı Ukrayna haritası ile ilgili ilk olay değil. Ocak ayında Paris’teki bir kitapçıda, Rus işgali altındaki Ukrayna’ya ait Kırım yarımadasının Rusya’nın toprağı olarak gösterildiği dünya küreleri satıldığını bildirilmişti. Daha önce Fransa’nın Larousse yayınevinin, 2016 yılı için çıkardığı dünya sosyo-ekonomik atlasında, Kırım yarımadasını Rusya’nın toprağı olarak gösterdiği bildirilmiş ama daha sonra yayınevi harita hatasını düzeltmişti.

 

 

 

QHA