CONSTANȚA (QHA) -

Potrivit ziarului Info Sud-Est, postul de televiziune constănțean TV Neptun a difuzat documentarul „Crimeea, drumul spre casă“. Documenatrul prezintă poziția oficială a statului rus în privința evenimentelor din februarie-martie 2014 când penisula Crimeea a fost anexată de Federația Rusă.

Regizorul documentarului în limba rusă, Andrei Kondașov, și unul dintre producătorii acestui film, Dmitri Kiselev, director al postului „Russia Today“, sunt persoane apropiate de cercurile de la Kremlin, în 2015 cei doi fiind declarați indezirabili în Republica Moldova.

Redactorul șef al Info Sud-Est, Cristian Andrei Leonte, precizează că „în zilele de 19 și 20 martie a.c., la două zile de la marcarea anexării Crimeei de către Federația Rusă, postul de televiziune din Constanța „TV Neptun“ a difuzat acest documentar în două părți, la oră de maximă audiență, fără să precizeze nici un moment ca-racterul lui de material oficial, care reprezintă poziţia preşedintelui Vladimir Putin şi a guvernului de la Moscova.”

În articol se mai precizează că „TV Neptun este un post din Constanța, cu difuzare națională, un must carry pentru operatorii de cablu TV din România, conform listei CNA.”

În documentar se încearcă crearea ideii pe care o transmite președintele Vladimir Putin: „Crimeea ne-a fost furată. Crimeea a fost întotdeauna o parte integrantă a Rusiei.”, în timp ce ucrainenii sunt prezentați ca „naționaliștilor“, „fasciștilor“ și „naziștilor“.

De asemenea, în „Crimeea, drumul spre casă“, tătarii crimeeni sunt prezentați ca dornici să facă parte din Federația Rusă, fără să se ia în considerare protetsul acestora din 26 februarie 2014.

QHA