Crimean Tatar pro-government media got broadcasting license

1 September 2015 11:29

Pro-government Crimean Tatar ‘Millet’ TV channel and ‘Vatan Sedasy’ radio station have obtained universal licenses for broadcasting from the Federal Service for Supervision of Communications, Information Technology and Mass Media (Roskomnadzor), press service of the ‘ministry of internal policy, information and communications’ of Crimea reports, citing Dmitry Polonsky, the minister.

These licenses allow broadcasting for the TV channel and radio station 24 hours a day, 7 days a week as early as September this year.

According to Polonsky, ‘ministry of internal policy, information and communications’ of Crimea has fully executed the orders and settle the issue.

Just a reminder: the Crimean Tatar ATR TV channel, Lyale TV channel, Meydan radio, Avdet newspaper and QHA news agency went off air on April 1, 2015. Roskomnadzor had not re-registered these media outlets under various excuses and documents submitted for re-registration were ones and again returned to ATR TV channel.

Crimean Tatar Public TV and Radio company, comprised of ‘Millet’ TV channel and ‘Vatan Sedasy’ radio station, was established by the decision of occupation authorities in Crimea on June 9, 2015.