SIMFEROPOL / AQMESCIT (QHA) -

State-controlled Media Centre in Crimea named after Gasprinskiy has started publishing a newspaper "Merhaba" ("Hello").

The newspaper is published at the expense of the State Committee, and thus fully reflects the policy of the Crimean authorities, including that relating to the Crimean Tatar people on the peninsula. The newspaper is published in Russian in 999 copies.

Two issues have already come out with every of them displaying notorious “heroes” working for the Russian occupation authorities in Crimea and therefore known to every Crimean Tatar.

The front page of the first issue features an interview with Seyran Mambetov, the CEO of the Crimean pro-government TV Channel "Millet". He outlined plans of his TV company and its current position. Of course, a journalist could not do without asking about the Crimean blockade and Mambetov could not loose an opportunity to slam the leaders of the Crimean Tatar people, running the blockade.

 There, also on the front page, the "Vice-Speaker of the Crimean State Council" Remzi Ilyasov described the blockade as a "PR campaign" and slagged off the Crimean Tatar leaders Mustafa Dzhemilev and Refat Chubarov.

It seems that no newspaper issue would do without attacks against the Crimean Tatar leaders who are banned entry to their Homeland by Russian authorities.

At the same time, the newspaper goes forward spinning off Remzi Ilyasov, Ruslan Balbec, Zaur Smirnov, Eskender Bilyalov, whom the occupation authorities appointed "people's leaders".

The second issue almost bubbles with "condemnation" of the Crimean power blockade and swarms with corresponding articles and commentaries.

Here, Malgin Andrew, Director of the Tauris Central Museum, who, despite his Tatar-phobous views, "made friends" with the pro-Russian Crimean Tatars and suddenly recollected that in 1918 Ukraine "also tried to strangle Crimea with blockade!" A whole page is dedicated to this "historical excursus".

The second issue also features an interview with a "member of the Russian Presidential Council on Ethnic Relations" Eskender Bilyalov. The interview could not go without uniform, memorized statements about the leaders of the Crimean Tatar people.

In general, in size and design "Merhaba" resembles once published anti-Mejlis newspaper "Peninsula". And this similarity is not surprising since for some time the Chief Editor of the "Peninsula" was Eider Emirs, now heading the Media Center n. a. I. Gasprinskiy. The authors did not bother to come up with an original slogan for the newspaper taking the same one as in “Peninsula” – “Newspaper for those who love Crimea." The last-page column "Miss Merhaba" is also similar to that one in "Peninsula" titled "Woman of the Week ".

QHA