NEW YORK (QHA) -
The International Committee to Protect Journalists demanded the immediate cancellation of the decision of the National Council of Ukraine on Television and Radio to ban broadcasts of Russian "TV Rain" (Dozhd) channel.
 
According to the staff of international organizations, a ban to broadcast the channel of the aggressor country, that has repeatedly presented the annexed Crimea as a territory of the Russian Federation, is a "ham-handed censorship" limiting the right of the Russian-speaking population of Ukraine to receive information.
 
The corresponding statement was published on the Committee’s official website.
 
"Ukraine should immediately cancel the order to ban broadcasts of the independent Russian broadcaster Dozhd," CPJ Europe and Central Asia Program Coordinator Nina Ognianova said. "This ham-handed censorship will deprive Russian-speaking Ukrainian viewers of a counterpoint to Russian state-controlled media."
 
Earlier, January 12, the Ukrainian National Council for Television and Radio Broadcasting decided to prohibit the broadcasting of the Russian TV channel "Rain" in Ukraine.
 
According to the National Council member Sergei Kostinsky, the official reason  for ban was the fact that Russia has not ratified the European Convention on Transfrontier Television. Now, in a country where the agreement was ratified, the broadcast of any Russian TV channel may be forbidden .
 
Kostinsky mentioned a number of other reasons why the "TV Rain" was banned in Ukraine. In particular, a member of the National Council points out that the employees of TV channel has repeatedly violated the laws of Ukraine, denoting the Ukrainian temporarily occupied territory Crimea as part of Russia, and not agreed their trips to the peninsula with the Ukrainian authorities.
 
Photo: Internet

QHA