SIMFEROPOL/AQMESCIT (QHA) -

‘The First Crimean TV Channel’ owned by Sergey Aksyonov, the so-called head of Crimea, operates using the stolen Ukrainian equipment, Lenur Islyamov, Crimean Tatar activist and coordinator of the civil blockade of Crimea, wrote on his Facebook page.

“Occupation mouthpiece of Goblin (Aksyonov’s  underworld nickname), bypassing international sanctions, entered the App Store. Moreover, this ‘vata’ (pro-Russian) broadcast product is being made using the stolen Ukrainian equipment, and in stolen premises,” Islyamov wrote.

It was reported earlier that Borislav Bereza, Ukrainian MP, assumed that Putin began a new stage of 'sweep-up’ operation against the so-called ‘objectionable to the Kremlin.’ Aksyonov is expected to be next in line. 

QHA